Is de editor verantwoordelijk voor nieuwe beelden?

Ik ben editor van een filmpje voor school. En het moet blijkbaar 2 minuut 30 zijn. Maar het filmpje is niet lang genoeg. Ik zit in een groepje van 3, 1 heeft gefilmd, ik edit en de ander heeft nog niks gedaan. Maar ben ik dan verantwoordelijk voor extra beelden en extra voice over? en is dat ook zo bij professionals?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je in een groepje moet samenwerken, moet je dus samenwerken. Dat betekent ook overleggen en samen een plan maken. Doorgaans is er meer opgenomen dan er uiteindelijk wordt getoond en is het de taak van de editor om te knippen en te plakken. Heb je toch te weinig materiaal en is het niet haalbaar om extra te filmen, dan zul je creatief moeten zijn met slow-motion, herhalingen, stilstaande beelden, knippen en met een overgang weer aan elkaar plakken, etc. Als die ingrepen passen bij het onderwerp van de film en op het goede moment zijn ingezet, kunnen ze zelfs een meerwaarde hebben en het verhaal versterken of een deel van het verhaal benadrukken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100