Mag ik 2 vaste contracten hebben?

ik werk bij een groot bedrijf, en naast werk ik ook bij dominos, ik wil weten of ik kan vast contract hebben bij beiden werk, is dat verboden ? of betaal ik meer beslating ofso, ik weet dat ik zou eentje kiezen die meer betaald, maar wil weten of ik bij allebei kan.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (2)

Wettelijk mag het. Maar er zijn werkgevers die een "verbod op nevenwerkzaamheden" hebben. Zo'n bepaling staat dan in de arbeidsovereenkomst, de CAO of het personeelsreglement. Dan mag je geen baan erbij hebben. Je wordt namelijk minder flexibel inzetbaar met 2 banen tegelijk. En als je een arbeidsongeval krijgt bij de ene baan ben je gelijktijdig ook ziek in de andere zodat beide werkgevers het loon moeten doorbetalen.

Maar in overleg mag het misschien wel, dus vragen. En als je bij een werkgever werkt die zo'n verbod niet heeft, is het altijd goed te melden dat je nog een baan hebt.

Ja, je betaalt meer belasting maar dat zou je ook doen als je meer uren gaat werken in je hoofdbaan. Wel eraan denken om niet bij meer dan 1 baan tegelijk de loonheffingskorting op "ja" te laten zetten.
Computoon
4 jaar geleden
Ik heb zelf voor Domino's gewerkt en kan je vertellen dat Domino's in principe nooit direct een vast contract geeft. Vaak heb je een zogeheten "0" uren contract. Dit betekent dat zij je inroosteren op de dagen dat zij jou nodig hebben en waarvan jij hebt aangegeven dat je kan komen werken. De overige dagen kan je gewoon bij een ander bedrijf werken, mits dit geen directe concurrent van Domino's is. (Bijvoorbeeld NYP of Papa John's).

Je mag de loonheffingskorting inderdaad maar bij 1 van de 2 laten toepassen. Bij een van de 2 betaal je dus iets meer aan loonheffing (=belasting). Kijk waarbij je het meeste verdient per maand en laat daar de loonheffingskorting wel toepassen en bij de andere niet. Je kan dit heel makkelijk weer laten aanpassen door een nieuw loonheffingsformulier in te vullen. Jouw manager weet wat dit is en zal dit doorsturen naar de salarisadministratie. Aan het einde van het belastingjaar moet je niet vergeten belastingaangifte te doen. Je zult vaak dan een flink deel van de betaalde belasting terug krijgen.