Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn studiefinanciering terug betalen?

Hoi, mijn naam is Lisa en ik die een mbo niveau 4 opleiding.

Doordat ik mijn opleiding helaas niet haal, wil ik graag stoppen en naar het hbo gaan.

Dit kan omdat ik al een niveau 4 diploma heb, mijn vraag is dus: moet ik mijn studiefinancieringen terug betalen? Als ik al een niveau 4 diploma heb?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K
paulus811
4 jaar geleden
dus MBO haal je niet en dus wil je naar het HBO? Iets begrijp ik hier niet aan....
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@paulus811 ik snap de onduidelijkheid...
Ik heb namelijk al een mbo4 gedaan hiervoor en had ervoor gekozen nog een te doen, deze haal ik niet. Mijn vraag is dus, moet ik mijn studiefinanciering terug betalen? Omdat ik al een mbo4 heb...
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met duo. Het is geen standaard situatie. Ik denk zelf dat je het wel moet terugbetalen omdat je opnieuw bent begonnen aan een studie. Contact opnemen is het beste

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hallo Lisa,

Als je je diploma binnen 10 jaar haalt dan niet, maar omdat jij een andere keuze doet dan volgens mij wel. Mocht je het zeker willen weten dan zou ik toch echt DUO zelf bellen.

Gr. Exploreworld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding