Kan ik als docent een tattoo op mijn onderarm zetten?

Aankomende zomer ga ik naar Defqon en zit er nu aan te denken om daarvan een tattoo te laten zetten. Deze te plaatsen bovenaan de binnenkant van mijn onderarm. Het is dus het logo van Defqon. Zelf ben ik van plan middelbare school docent te worden. (bezig met opleiding)
Nu is dus eigenlijk mijn vraag wordt dit vaak geaccepteerd op middelbare scholen of zal ik dan veel lange mouwen moeten dragen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Tatoeages worden steeds meer geaccepteerd. Echter moest bij mij op school altijd de tatoeages worden verborgen. Is het je waard om levenslang lange mouwen aan te doen? Misschien is het beter om een andere locatie te kiezen als je het echt graag wilt?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/samenleving/vraag/431364/leerkracht-tattoo/ https://www.startpagina.nl/v/financien/vraag/386039/mogen-leraren-voortgezet-onderwijs-zichtbare/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://vrouw.nl/artikel/praat-mee/45468/tatoeages-op-het-werk-mooi-of-storend
LeonardN
4 jaar geleden
Je zal altijd je kansen verkleinen in een sollicitatie (behalve bij een rockband) zeker bij een beroep als leraar/agent/ander beroep waarbij je met klanten of andere mensen werkt. Er zal vast wel een school zijn die het geen probleem vindt (onder voorwaarden), zeker in deze tijden waar onderwijzers slecht te vinden zijn.
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Gewoon doen, niets over zeggen en bij een sollicitatiegesprek niet laten zien.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
"(bezig met opleiding)"
Praat eens met je leraren hierover. Die hebben daar vast een relevante kijk op.
LeonardN
4 jaar geleden
Sterker nog, ik denk dat het best een interessant punt is om in de klas/college te bespreken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
In mijn klas heb ik het al iets bespreekbaar gemaakt en zeggen de meeste dat ik het dan altijd zou moeten afdekken en die zouden het daarom niet doen. Maar zou het zelf jammer vinden als dit het lastig zou maken. Zit er ook aan te denken om het bij mijn stage school te gaan informeren.
LeonardN
4 jaar geleden
Bedenk dan goed dat jouw stageschool een uitzondering op de regel kan zijn. Wellicht zijn zij vrij openminded/progressief, en is de school waar je straks gaat solliciteren veel conservatiever (denk aan een christelijke school).
Amadea
4 jaar geleden
Uh, mevrouw HeerVoldemort, dat is een heel slecht advies. De kans dat je er last mee gaat krijgen is groter naarmate de school strengere regels heeft. Waar kies je voor: voor de rest van je leven met een plakkaat op je onderarm lopen en alleen op vrije scholen les mogen geven, of rekening houden met je toekomst en dit soort souvenirs op een niet zichtbare plek laten aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Een hoofd vol dreadlocks, oren vol oorbellen, piercing in de neus of andere plaatsen, blauw haar, drollenvanger aan...... Zo staan ze ook voor de klas.
Passie tijdens een sollicitatiegesprek wordt opgemerkt.
Heel veel leerkrachten zijn 'apart'.
Trouwens, veel leerkrachten zijn homofiel.
Zo kunnen we nog even doorgaan.
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Ik vind het geen slecht advies. Ja zo'n keuze is meestal voor het leven. Maar niemand heeft er ook maar ene ZAK mee te maken wat jij met je lijf doet. Niets zeggen bij een sollicitatiegesprek over een tattoo is bijkomend. Ik zou bij een sollicitatiegesprek ook niet zeggen dat ik een tattoo heb op mijn onderarm als ik dat gesprek heb met lange mouwen aan. Dat zien ze vanzelf wel een keer, maar wel pas als ik heb laten zien hoe ik functioneer op mijn werkplek.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel Simons dochter voor je reactie. Denk zelf dat je daar inderdaad wel gelijk in hebt. Zelf ben ik er nog niet helemaal uit aangezien schouder ook nog een optie is, maar helaas vind ik onderarm mooier. Daarnaast denk ik dat verbergen ook goed te doen is inderdaad. Natuurlijk hoop ik dat dat niet nodig is.

Antwoorden (1)

Als docent wordt van je verwacht dat je een voorbeeldfunctie hebt.
Het maakt niet uit of je les geeft op een basisschool, middelbare school, universiteit....
Een voorbeeldfunctie uit zich in zichtbare en onzichtbare uitingen.
Denk aan kleding, kapsel, sieraden en tatoeages.....
Denk ook aan taalgebruik, gedrag in het verkeer als je naar school gaat.....
Zelf vind ik het belangrijk dat je je normaal gedraagt, ongeacht hoe je je kleedt, tatoeages draagt.
Helaas denkt niet iedereen er zo over.
Het ligt aan de school (bestuur, directie, buurt) waar je gaat werken of ze het wel of niet gepast vinden.
In het ergste geval kan jou gevraagd worden om de tatoeage te bedekken. Ik vind wel dat je daar dan ook gehoor aan moet geven.
Kortom, doe wat je wilt (het is maar een tatoeage), je leeft nu, wie weet kom je geeneens voor de klas. En indien dat wel zo is, zul je de tatoeage in het ergste geval moeten bedekken.
https://vrouw.nl/artikel/praat-mee/45468/tatoeages-op-het-werk-mooi-of-storend
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Apart dat jouw antwoord een geheel andere inhoud heeft dan jouw reactie op de vraag...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vind je?
Mijn reactie is wel meer wat ik vind.
Mijn antwoord meer wat maatschappelijk verantwoord is.
Mijn dochter heeft een leerkracht voor Engels: miss colourful is haar bijnaam.
Ze geeft les aan een vwo.
Echt een super docent!
Haar kapsel, kleding, make-up doen haar naam eer aan.
Kortom, wat ik vind, wijkt af van wat de maatschappij kan vinden.
Nee, ik woon niet in een grote stad, de school waar mijn dochter zit is conservatief......