Kan ik als docent een tattoo op mijn onderarm zetten?

Aankomende zomer ga ik naar Defqon en zit er nu aan te denken om daarvan een tattoo te laten zetten. Deze te plaatsen bovenaan de binnenkant van mijn onderarm. Het is dus het logo van Defqon. Zelf ben ik van plan middelbare school docent te worden. (bezig met opleiding)
Nu is dus eigenlijk mijn vraag wordt dit vaak geaccepteerd op middelbare scholen of zal ik dan veel lange mouwen moeten dragen?

Toegevoegd op 07 mei 2019 13:10: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

Als docent wordt van je verwacht dat je een voorbeeldfunctie hebt. Het maakt niet uit of je les geeft op een basisschool, middelbare school, universiteit.... Een voorbeeldfunctie uit zich in zichtbare en onzichtbare uitingen. Denk aan kleding, kapsel, sieraden en tatoeages..... Denk ook aan taalgebruik, gedrag in het verkeer als je naar school gaat..... Zelf vind ik het belangrijk dat je je normaal gedraagt, ongeacht hoe je je kleedt, tatoeages draagt. Helaas denkt niet iedereen er zo over. Het ligt aan de school (bestuur, directie, buurt) waar je gaat werken of ze het wel of niet gepast vinden. In het ergste geval kan jou gevraagd worden om de tatoeage te bedekken. Ik vind wel dat je daar dan ook gehoor aan moet geven. Kortom, doe wat je wilt (het is maar een tatoeage), je leeft nu, wie weet kom je geeneens voor de klas. En indien dat wel zo is, zul je de tatoeage in het ergste geval moeten bedekken. https://vrouw.nl/artikel/praat-mee/45468/tatoeages-op-het-werk-mooi-of-storend

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100