Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik bij meerdere designbureaus mijn product-idee presenteren?

Ik heb een idee voor een nieuw product. Visueel zie ik het al helemaal voor me en ik geloof er wel in. Voor de technische realisatie en de puntjes op de 'i' ga ik nu een productdesignbureau benaderen. Na ondertekening van geheimhoudingsverklaring mogen ze mijn idee aanhoren. Maar stel dat ik er toch een naar gevoel aan overhoudt, ik vertrouw ze niet of acht ze niet capabel genoeg of het klikt gewoon niet. Kan ik dan ook bij andere bureaus, onder geheimhouding, om respons vragen? Wat is gebruikelijk? Graag antwoorden met bronvermelding.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het beste dat je kan doen is je idee zo volledig mogelijk uitwerken en beschrijven. Nadien kan je naar een designerbureau gaan en een "vertrouwelijkheidscontract met geheimhouding" laten onderteken en hen uw ontwerp voorleggen.
Alléén wanneer jijzelf beslist verder te gaan met jouw idee kan je toelating geven aan het designerbureau het idee verder uit te werken en te lanceren.
Eventueel kan je bij het octrooibureau een patent aanvragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding