kan ik me op 1 mei nog aanmelden voor dit studiejaar op de universiteit?

ik hoorde altijd dat inschrijven vóór 1 mei moest maar toen las ik op de site van de uva dat je ook nog óp 1 mei kon inschrijven? hoe zit het nou?

4 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Je hebt zelf gelezen op de betreffende site van de universiteit dat het wel kan. Dat klopt dus. Sterker nog er zijn zelfs situaties dat het nà 1 mei nog wordt geaccepteerd.

Een inschrijfverzoek in Studielink kan alleen in de volgende situaties na 1 mei nog worden geaccepteerd: ( nà 1 mei dus t/m mag! )

1. Als je bent uitgeloot of niet bent geselecteerd voor een numerus fixusopleiding of selectieve bacheloropleiding.

2. Als je uiterlijk 1 mei een inschrijfverzoek hebt ingediend via Studielink voor een andere opleiding/instelling én voor 1 september van dat jaar deelneemt aan matching/studiekeuzecheck bij die opleiding/instelling.

3. Als je door een bijzondere overmachtssituatie niet in staat bent geweest om eerder een inschrijfverzoek te doen in Studielink.

4. Als je in het voorgaande studiejaar een negatief bindend studieadvies (BSA) hebt gekregen.

5. Als je al eerder ingeschreven hebt gestaan voor een bachelor aan de UvA, of als je al aan de UvA studeert en wilt switchen of een tweede studie wilt doen.