Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil ontslag nemen bij de appie en je moet uitwerken maar kan je dan niet komen opdagen?

Ik werk nou bij de appie maar ik wil ontslag nemen, maar je moet dan 4 weken uitwerken maar is het dan niet zo simpel om gewoon niet komen opdagen of ziek te melden zitten daar niet bepaalde consequenties aan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Slechte instelling! Je hebt een contract getekend en moet AH de kans geven een vervanger voor jou te vinden.
Castle
6 jaar geleden
Waarom zou je niet netjes uitwerken? Als je dat doet kun je nog altijd terug in geval van nood. Verbrand je deze brug dan heb je kans nooit meer iets te verdienen bij een AH.
Ritsuka
6 jaar geleden
Hoe zou jij het vinden als een collega dit bij jou doet? Dat je samen ingeroosterd staat, maar dat hij/zij niet komt opdagen.
TurfGraver
6 jaar geleden
Wellicht ben je niet gevoelig voor de hier vermelde argumenten... dan is het ook goed om te weten dat de werkgever een schadevergoeding kan eisen van jou.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daar kunnen zeker consequenties aan zitten en nog los van mijn mening of van wat een ieder ervan vind, hoop ik dat je je realiseert dat intentie nogal zwaarwegend is en dat jij zojuist op een open platform de intentie om contractbreuk te plegen naar voren hebt gebracht implicerend als zijnde jouw idee. Dat gegeven op zich zal u er hopelijk al vanaf brengen. Verder vind ik dat er sterke antwoorden gegeven zijn dus ik heb verder niets toe te voegen.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Wij kennen de situatie van SjorsPeter niet. Waarom hij weg wil. Mijn ervaringen bij AH zijn ook niet allen even positief. AH is goed in uitbuiten, pesten op de werkvloer. Dus niet oordelen, soms maken ze het er zelf naar. In principe heb je een opzegtermijn, tenzij je nog in je proeftijd zit, dan kan je per direct opzeggen. Waar je baar kan kijken is he contract uren. Stel dat dit 8 per periode is, dan hoef jij dus niet 4 weken lang 3 avonden per week te werken. Daar kan je dan "nee" tegen zeggen. Dan ben je met 1 avond per week na 4 weken klaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je later iets op je cv wilt hebben of naar de rechter wordt gesleept zou ik niet komen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ik weet niet wat voor contract je hebt maar het kan zijn dat als jij je hele opzegtermijn (maand) niet komt opdagen je baas het contract met een maand mag verlengen. In theorie ben ben je verplicht te komen. Je hebt een afspraak/contract getekend waarbij je beloofd hebt je er aan te houden.
Ook getuigd het niet van netheid, volwassenheid en respect als je gewoon niet komt. Het is niet netjes.
In de toekomst zul je vaker dingen moeten doen die je niet wil of niet leuk vind. Dat hoort bij het leven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Plus
Met name voor die laatste 2 zinnen.
Afgezien van het feit dat jij gewoon wettelijk verplicht bent om te komen (immers contract is contract) zijn er ook nog wat extra consequenties:
Veelal heeft de AH jonge werknemers in dienst. Met weinig werkervaring dus. Die werkervaring helpt je straks bij het vinden van een echte baan.

Door nu niet op te komen dagen verpruts je je referenties. Je potentieel nieuwe baas neemt contact op met de AH om te horen wat voor type jij bent. Blijk je dan een 'wegloper' te zijn dan heb je weer wat achterstand te pakken. Blijk je juist je zaakjes netjes afgehandeld te hebben, dan het je juist wat plusjes verdiend.

Wanneer je de AH helemaal niet opgeeft als referentie dan lijk je lui te zijn geweest. Da's ook geen pluspunt in de ogen van je nieuwe baas.

Het loont dus wel degelijk om gewoon netjes die 4 weken uit te dienen.

Mocht je écht niet willen... babbel eens met open en eerlijk de AH. Misschien komen jullie er in gezamenlijk overleg wel uit. En anders moet je je gewoon aan je contract houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Prima antwoord, plus! Idd kunnen er meer gevolgen voor je zijn dan wat ik had gemeld in mijn eerdere antwoord.
Sowieso is het gewoon netjes en zoals “het hoort”.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing