Is het mogelijk om van 3 tl/mavo naar 4 havo te gaan.?

Ik heb in de 1e en 2e havo/vwo gedaan. We werkte op vwo niveau en het was de bedoeling dat je na de 3e havo of vwo zou kiezen afhankelijk aan hoe moeilijk je het vond. Je kunt eigenlijk zeggen dat ik vwo deed. De 1e ging me makkelijk af en ik haalde goede cijfers (hoger dan gemiddeld). In de 2e ging het heel slecht. Ik dacht door de goede start in de 1e dat het me makkelijk af zou gaan. Doordat ik montessori deed kwam ik niet uit de slechte start van de 2e en zag als een berg op tegen mijn huiswerk. Ik vervolgens deed ik niks. Achteraf heel dom natuurlijk. Ik haalde dat jaar niet. De school besloot om me naar 3 tl (of mavo) te sturen. Ik heb nu totaal geen uitdaging op school. Alles gaat me veel te makkelijk af. Ik hoef over niks na te denken en ik verveel me heel erg in de les. Ik weet dat ik op zijn minst havo makkelijk aan moet kunnen. Maar is het mogelijk om bijvoorbeeld midden in het jaar van tl>havo te gaan of eind derde naar vier havo te gaan? zo ja wat zijn daarvoor de criteria?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (3)

Als je nu in 3 mavo zit en naar havo wil moet je volgens mij eerst naar 3 havo en kan je niet gelijk al naar 4 havo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je gemiddeldes moet je allemaal 7/8 of hoger zijn en mits een leraar je wilt helpen kunnen jullie in gesprek gaan met de school/scholen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij op school kun je alleen in de brugklas naar de havo. Ik zelf zit op 4 mavo en wil ook naar de havo, hiervoor moet ik het jaar afmaken en slagen voor het examen. Ook moet je bij ons overal gemiddeld een zeven staan om naar havo te willen gaan. En leraren moeten je kunnen aan bevelen. Maar volgens mij is het niet mogelijk om in het midden van het jaar van niveau te wisselen helaas.