Wat doe je in een project als jou ideeën genegeerd worden?

Ik vind het project waar ik in werk enorm leuk. Maar elke keer als ik met een suggestie of idee kom dan word het heel snel afgeraffeld. Zo van, jou ideeën zijn toch enorm slecht. Ondanks dat er nog nooit een idee van mij is geprobeerd.

Ik heb weleens om feedback gevraagd. En dan kreeg ik antwoorden als, het mag iets "dynamischer" of "leuker".

Dit soort woorden zeggen jullie waarschijnlijk net zoveel als ik, want ik heb geen idee wat hiermee bedoeld word, zodra ik ook vraag van, wat bedoelen jullie hier precies mee? Dan krijg ik gewoon geen antwoord en zo gaat het al met drie van mijn ideeën.

Ik voel me een beetje genegeerd in het project, ik ben van nature iemand die passie heeft en ik vind dit echt een leuk project, maar ik vraag me gewoon af wat er zo slecht is aan mijn ideeën.

Ook als ik een medewerker één op één neem, zegt die "Ja weet ik niet". "Geen idee, sorry". Dus het is alsof er totaal geen interesse naar is en ik ook geen feedback kan krijgen.

Dit terwijl ideeën van andere werknemers soms wel enorm gewaardeerd worden en haast direct doorgevoerd worden.

Toegevoegd na 45 seconden:
Overigens heeft niemand ooit gezegd dat mijn ideeën slecht zijn, het komt alleen zo over bij mij.

Toegevoegd na 5 uur:
Toevoeging door antwoord: Wij hebben geen leiding. We zijn als het ware de leiding in dit groepje. Dus ik kan ook niet naar een meerdere stappen of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeggen dat er eerst eens naar dat team gekeken moet worden.
Leesvoer:
http://www.projectplaza.be/pm/team.shtml
Antoni
11 jaar geleden
Leuke site, Moordigger! Handig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moordigger bedankt voor de site! :)

Het beste antwoord

Jammer dat je niet aangeeft om wat voor project het gaat, dat had het beantwoorden makkelijker gemaakt. Begin eens met een gesprek met je werkleider en vraag waarom jouw ideeën nooit uitgevoerd worden, hij of zij moet je hier wel antwoord op geven. Als je een antwoord krijgt, kijk dan wat je ermee kunt en werk daaraan. Je werkt met verschillende mensen aan dat project, daar zitten er altijd een paar bij die zichzelf en daarmee hun ideeën geweldig vinden en dat ook zo over weten te laten komen. Waardoor anderen het gevoel krijgen dat hun ideeën prima zijn en die van jou, omdat jij wat meer op de achtergrond bezig bent, niet in aanmerking kunnen komen voor uitvoering. Ik krijg een beetje het gevoel dat jij jezelf niet op de voorgrond zet en je ideeën nogal terughoudend naar voren brengt. Zorg dat er een persoon staat met een idee, dat die persoon serieus genomen wordt, werk aan je zelfvertrouwen. Want je zelfvertrouwen kan ook een stevige deuk oplopen van al die afwijzingen. Zorg dat je iemand bent en dat ook uitstraalt, dat er niemand aan het woord kan komen als jij dat bent, dan wordt je als sterk gezien en wordt er ook naar je geluisterd. Zorg ervoor dat jouw ideeën boven die van de anderen uitsteken en werk je ideeën goed uit, zodat iedereen dat ook kan zien. Verander jezelf en je positie in de groep, als jij voorop loopt, dan worden je ideeën ook gewaardeerd, zorg dat jij serieus genomen wordt. Laat niet meer over jezelf heenlopen, luister naar een ander, maar zorg ook dat er naar jou geluisterd wordt.
Lukt dit na een tijdje nog niet, of kun, of wil je dit niet, vraag je dan af, of dit project en de groep wel echt bij jou past, is dit niet het geval, dan is het tijd aan het project niet langer je diensten te verlenen en te vragen aan je werkgever je in een ander project te plaatsen, waar je wel je ideeën kwijt kunt. Tot slot, bekijk je eigen ideeën door de ogen van anderen, bedenk van te voren waarom het goed is, of waarom juist niet, dan kun je vooraf ingrijpen op de mindere punten en bedenken hoe je je idee beter naar voren kan doen komen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben geen leiding. We zijn als het ware de leiding in dit groepje. Dus ik kan ook niet naar een meerdere stappen of iets dergelijks. Wel bedankt voor je antwoord :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan Explorer, doe dan eens iets aan je uitstraling, zodat je serieuzer genomen wordt, kijk naar anderen, waarom worden hun ideeën wel goedgekeurd, is het idee werkelijk zo goed, of is er iets anders? Als je hier goed naar luistert en kijkt, dan kun je daar veel aan hebben, wat niet wil zeggen dat je jezelf moet veranderen, maar je houding en dan met name op je werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu je het zegt.... De andere leden hebben wel meer ervaring dan mij en hebben in het verleden al meerdere malen aangetoond dat zij goed genoeg zijn. Ik ben nog relatief gezien best nieuw op hun vakgebied, daar zou het aan kunnen liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nieuweling kan juist een frisse wind door het project laten waaien, grijp je kans, jij zit nog niet vastgeroest in de ideeën die zijn geweest, jij kunt nieuwe ideeën aandragen, wat het project nog interessanter en mooier kan maken, overdenk je ideeën goed, voordat je ze in de groep gooit, leg ze eventueel aan een buitenstaander voor, zodat die er zijn of haar oordeel over kan geven, die kan jou inzicht geven, hoe je beter te werk kunt gaan. Succes.