Diergeneeskunde studeren zonder sk en na, is dit mogelijk?

Ik zou supergraag dierenarts willen worden, maar ik heb in de 3e het CM profiel gekozen.
Ik heb wel biologie. Ik zit nu in 6 VWO.
Zou het mogelijk zijn om in de zomervakantie na mijn examen (dus 3 maanden) scheikunde bij te spijkeren? Ik wil in Belgie gaan studeren, daar heb je geen verplichtingen.
Ik ben geen ster in bètavakken.... Niet bijzonder slecht, maar ook niet goed.
Zou het kunnen lukken om de studie in Belgie te halen, met zeer hard werken?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Diergeneeskunde studeren in België heeft inderdaad een aantal voordelen:
In België is geen fixus, in Nederland wel.
In België mag je je aanmelden met elk vwo-diploma, in Nederland niet.
Studeren in België is in het algemeen goedkoper dan in Nederland.

Maar, je moet je wel aanmelden en meedoen aan een ijkingstoets.
In deze toets wordt uitgegaan van een goede kennis van biologie, natuurkunde en scheikunde (chemie).

Ik kan jou niks garanderen, maar niet geschoten is altijd mis, toch?
https://www.ugent.be/di/nl/voor-toekomstige-studenten/onderwijs-studie-diergeneeskunde/toelatingsvoorwaarden.htm
Deze link heeft betrekking op Gent, Antwerpen.
Trouwens, nog voor de duidelijkheid. Deze ijkingstoets is verplicht. De toets is bedoeld om jou inzicht te verschaffen of je het niveau aankunt. Ook al is de uitslag beneden maat, mag je niet geweigerd worden voor de opleiding.
Toegevoegd op 01 februari 2019 14:26: tekst