ik wil een slagzin verkopen aan een bedrijf, hoe pak ik dat aan (goede prijs, voorkomen dat ze er met mijn idee vandoor gaan e.d.)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Allereerst moet het bedrijf een slagzin willen hebben. Je kunt niet naar een bedrijf toe gaan en zeggen, hier heb ik een slagzin, je mag hem niet zien, maar je moet wel eerst betalen. Wel kan je zeggen, als ik een slagzin heb die u wilt gaan gebruiken, welke beloning wilt u daar tegenover zetten? Als het bedrijf zegt, dat ze voor de slagzin die ze gaan gebruiken een bedrag X willen betalen, vraag het ze dan op te schrijven voor jou. Dan kan je ze jouw vondsten tonen, want de afspraak is immers dat ervoor wordt betaald als ze hem gaan gebruiken, en niet wordt betaald als ze hem niet gaan gebruiken.