Wat voor soort foto's hebben een grote kans om te worden verkocht bij stockbureau's qua onderwerp?

Ik weet dat bloemen en dieren weinig kans maken. Maar wat is nu uitzonderlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zal zeggen, kijk eens in statistieken waar het meest op word gezocht. Ik geloof dat Google dit vast zal bijhouden, anders kunnen ze jaarlijks ook niet zeggen wat het meest gezochte woord is. Daarnaast zal ik gewoon zelf onderwerpen op die sites invullen en kijken wat jij mist. Wellicht fotograferen uit een net andere hoek. Tijdje geleden was ik opzoek naar een stockfoto waarin iemand duidelijk last van de rug heeft en dat te zien is op de foto. Dit was bijv. niet vindbaar, terwijl het toch een boeiende foto kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wellicht foto's waarop personen, en dan met name het gezicht, op worden weergegeven. Dit zijn foto's die websites en adverteerders graag gebruiken en waar ze graag voor willen betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De foto's waar veel vraag naar is, zijn vaak toch ook de foto's met het meeste aanbod. Afgelopen tijd deden de vulkaanfoto's het vast goed, maar er zullen er een boel zijn geweest die ze nu net gingen maken. Als je er goed geld mee wilt verdienen, is het zaak eerder dan de rest de foto's klaar te hebben staan. En dat is nou net moeilijker dan de foto's maken (en dat is al best wel een hele kunst).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een foto van mijn tweeling, gemaakt met een echte Sony Mavica. Die zal ik hier eens laten zien!!