Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om zonder de juiste vooropleiding niveau 4 te kunnen doen?

Ik heb aan het einde van dit schooljaar mijn niveau 1 diploma behaald. De opleiding die mij leuk lijkt is een niveau 4 opleiding. Is er ondanks dat ik een niveau 1 diploma heb behaald mogelijk om een niveau 4 opleiding te kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
773
MarBet
5 jaar geleden
Dit moet je even navragen op school. In principe kan het niet, maar soms kom je door omstandigheden terecht in de entreeopleiding en kun je best in staat zijn een niveau 4 opleiding te doen. Belangrijk is dat je nederlands en rekenen dan op 3f moet doen, en engels op b1/a2. Als je cijfers nu heel goed zijn, kun je vragen of het kan. De toelatingscommissie zal dan op basis van een test en vaak een advies van de huidige opleiding en jouw eigen motivatie beslissen of je wordt toegelaten. Je kan er ook voor kiezen om eerst niveau 2 of 3 te doen. Dat geeft meer zekerheid dat je het diploma haalt, en daarna kun je naar niveau 4.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@ Marbet, maak er een antwoord van. Is zonde om dit alleen als reactie te plaatsen. Ken inderdaad leerlingen die dit ook hebben gedaan. Het ligt er ook aan welk mbo 4 je erna wilt doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee dat kan niet. Je kan wel van 1 naar 2 en daarna eventueel meteen door naar 4. Maar dat doen ze volgens mij alleen als je er ontzettend goed voor staat op niv 2.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding