Hoe krijg ik de stage die ik graag wil terwijl er meer gegadigden zijn?

Ik ga dit schooljaar stage lopen voor mijn opleiding MBO op een basisschool. Ik wil heel graag op een bepaalde school maar er zijn er meer die er heen willen. Op school moet je 3 favoriete scholen doorgeven op papier en dan regelen zij het verder voor je. Maar hoe zorg ik ervoor dat ik die stage krijg? Ik wil het zo graag!

Toegevoegd na 13 minuten:
- Die anderen willen mijn favo school ook op een zetten!
- De school is zeker niet het dichtstbij voor mij, maar de organisatie en de school zelf spreken me ontzettend aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Zet je favoriete school in ieder geval op nummer 1. Als er ruimte is voor een motivatie zet er dan bij waarom je graag op deze school wilt stage lopen.
Misschien zijn er ook nog praktische redenen; misschien is deze school het makkelijkst bereikbaar voor jou, enz.
Dus benoem alles, misschien levert dat wat op.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dan zet je bij je motivatie dat ondanks de school niet het meest dicht bij voor je is, je toch graag op deze stage wilt lopen, omdat je veel goede dingen hebt gehoord over de organisatie van die school en over de school zelf.