Als je 3 flesjes bier in je tas hebt zitten bij een schooluitje maar je drinkt niks en je word gepakt wat voor straf kun je dan verwachten?

Eej mensen ik was vandaag met mijn school als uitje op een recreatie park. Ik en mijn groep hadden er weinig zin in maarja. Een paar vrienden van mij namen bier mee maar ze konden niet alles zelf dragen dus ik droeg 3 flesjes voor hun. (ik was niet van plan ze op te drinken) Eenmaal aangekomen daar zetten we de tassen weg en gaan naar onze klassen toe. Toen ik terugkwam bij mijn tas kwam een leraar naar mij toe en zei dat ik mijn tas open moest maken dus ik deed mijn tas open en werd genaaid. Ik werd om 12 uur weggestuurd naar huis (meteen daarna) terwijl het pas om 3 uur was. Dus ik weet eigenlijk niet wat ik kan verwachten nu :P sorry voor de spellingsfouten haha ze hadden het over schorsen ofzo is dit uberhoud wel mogelijk om 3 flesjes?

alvast bedankt gr Steven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Voor het bij je hebben van alcohol tijdens schooltijd kun je zeker geschorst worden ja. Als je al eerder met iets dergelijks gepakt bent of al eerder geschorst bent, hoort schoolverwijdering ook tot de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe belangrijk de school het vindt dat er geen alcohol binnen komt. Als het de eerste keer voor jou is dat je betrapt wordt, zullen ze nog niet gelijk gaan schorsen denk ik, maar je zult er ook niet zomaar mee weg komen.
En je hebt nu iig geleerd dat je niet zomaar dingen voor anderen in bewaring moet nemen. Was jij de enige die betrapt is?

Toegevoegd na 5 minuten:
Misschien is het ook handig om dit zovast thuis aan je ouders te vertellen, als je dat nog niet gedaan hebt. Als ze het via school moeten horen zit je dubbel in de penarie
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee er was eerst een andere jonge uit mijn klas betrapt daarom gingen ze de tassen controleren
Een en ander is vastgelegd in het schoolreglement. Kan dus per school verschillen.
AlphaLimaSierra