Wat is het beste leerplan voor het leren van een natuurkunde toets wanneer je maar 1 dag hebt?

Ik ben laatste tijd erg moe en moet erg veel leren, dus uiteindelijk stel ik alles uit.Wat is het beste leerplan voor het leren van een natuurkunde kinematica toets wanneer je maar 1 dag hebt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Antoni
5 jaar geleden
Misschien moet je ook wat (laten) doen aan het feit dat je steeds zo moe bent, en daardoor alles uitstelt. Iemand als je huisarts kan je daarbij advies geven over beide problemen.
Computoon
5 jaar geleden
Beste leerplan voor de toekomst is tijdig beginnen en herhalen, herhalen en nog eens herhalen. Er zijn geen wondermiddelen op dit gebied. Je geheugen is geen vat waar je onder grote druk een hoop kennis in kunt persen.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk bestaat de toets uit opgaven, geen theorievragen. Ga daarom nu het type opgaven oefenen dat je verwacht bij de toets. Dan kom je niet voor verrassingen te staan tijdens de toets en merk je vanzelf welk deel van jouw kennis van de theorie je nog wat moet opfrissen.
...
Misschien heb je ook iets aan de informatie op deze pagina https://nl.wikipedia.org/wiki/Kinematica om snel de belangrijkste theorie over de kenmerkende begrippen van het onderwerp te kunnen nalezen.
Toegevoegd op 12 januari 2019 21:57: tekst
Antoni
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ inderdaad toepassen formules, dmv 'sommetjes oefenen'.
Ik weet niet welk niveau je doet vmbo, havo.......
Ik weet ook jouw jaar niet.
Maar indien je in de bovenbouw zit: oude examenopgaven oefenen over dit onderwerp.
Ten eerste leer je dan toepassen, ten tweede gebruiken leerkrachten oude examens vaak om hun proefwerk te maken.
Trouwens, in jouw Binas staat ook genoeg.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zit in 3 vwo
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dan zijn oude examens te moeilijk om te oefenen.
De leraar zal dan eerder zelf vragen bedenken die nog gerelateerd zijn aan de methode.
Oefen de opgaven van het boek. Vooral de laatste van het hoofdstuk, waarin alle paragrafen samenkomen. Staan er achter in jouw boek of op het einde van het hoofdstuk geen samenvattingen of oefentoetsen? Je oefent dan op het niveau van een proefwerk. Deze worden ook vaak gebruikt in het proefwerk (met andere getallen).
Theorie nooit uit je hoofd leren. Dat wordt in principe nooit letterlijk gevraagd op vwo- niveau. Je moet de formules kunnen toepassen in opdrachten. Ik weet niet of je al een Binas hebt, maar daarin kun je alles opzoeken. Heb je die niet, zorg dan wel dat je de formule weet.
Succes nog!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://docplayer.nl/12641805-Oefenen-snelheid-en-krachten-vwo-3-na-swa.html
Schrijf de belangrijkste punten op vd theorie en zorg dat je het rekengedeelte volledig beheerst.