Op mijn werk moet ik op mijn tenen lopen.

en mijn baas vraagt me om om mijn boog gespannen te houden tijdens werktijd.
Is dat wel ethisch verantwoord?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Ik ben altijd van mening: geef mensen de hoeveelheid werk waarvan ze denken dat ze het aankunnen en het komt niet af, geef mensen meer werk dan ze denken dat ze aankunnen en het komt wel af.

Maar er zijn natuurlijk grenzen. En constant een gespannen boog resulteert in lamme armen... en daar voer je ook geen klap mee uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn baas kreeg dat ook door, vanaf die tijd moest ik de kruisboog gespannen houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja... bazen zitten vaak tussen twee vuren. Hij heeft zijn eigen baas, die voornamelijk alleen op basis van spreadsheets leiding geeft en hij heeft zijn afdeling/ploeg die het daadwerkelijke werk moeten verzetten. Het kan zijn dat jouw baas door zijn superieur wordt gepushed, maar hem uitleggen dat dit voor jou averegts werkt is denk ik de enige oplossing. Niet de makkelijkste, maar geeft wel veel duidelijkheid. Succes!

Andere antwoorden (11)

Denk dat je de vraag iets duidelijker moet stellen. De boog gespannen houden is geen verkeerde eigenschap (vind ik), zolang je niet gaat schieten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet als ie je dan vraagt om een marathon te lopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is belangrijk dat je het op je werk naar je zin hebt. Als je bij voortduring op je tenen moet lopen, is dit niet goed. Je baas vindt het misschien wel fijn dat hij veel hooi op jouw vork schept, want als hij nog een kracht aan moet nemen kost hem dat geld. Als het werk echt te veel voor je is, kan hij er beter iets aan doen. Straks ben je ziek. Dat kost hem nog meer geld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij wil me nu ook nog op de tocht zetten wegens de stagflatie.
Wat zegt je gevoel? Luister vooral naar jezelf ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op zich is dat niet erg, maar als je het vervelend vindbkan je aangeven dat je last van je tenen krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weet je baas hoe jij je voelt en er over denkt? Wanneer heb je het er het laatst inhoudelijk met hem of haar over gehad?

Zolang z/hij niet weet waar jouw grenzen liggen en jij dat niet aangeeft, is het stimuleren van een bepaalde werkhouden een taak die de baas heeft. En dus is het ethisch verantwoord. Als jij hebt aangegeven dat je op (of misschien over) de grenzen van je kunnen zit, moeten jullie samen nagaan of jij dan voldoende functioneert. Is dat het geval, dan is een verdere stimulering niet zo kies. Maar functioneer je dan eigenlijk onder wat er van je verwacht mag worden, dan wordt het tijd om eens te zien hoe je je werk dán moet gaan inrichten/uitvoeren en misschien zelfs of je wel op de goede plek zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In deze tijden is het ook allemaal lastig, er zullen veel mensen zijn die op hun tenen lopen. maar op de tenen lopen en constant de boog gespannen houden is wel een groot risico op omvallen en daar zijn jij én je baas zeker niet bij gebaat. Ik zou het dus wel bespreekbaar maken. Maar kan me voorstellen dat je baas meer vraagt van je in deze tijden dan normaal.
Blijf vooral bij jezelf, en vraag je baas desnoods welke dingen hij kan doen om jou te ondersteunen, zodat je samen de problemen tackelt.
Succes!
Onno
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kun jij je werk aan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang ik mijn pauze's tot een minimum reduceer lukt het wel aardig
dat wil ik wel eens zien met een pijl en boog op je tenen lopen! ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goede werkgever is gebaat bij regelmatige functioneringsgesprekken. Laat je werkgever oppassen een burnout van jou kan hem op een schadeclaim komen te staan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Werknemers fysieke posities voorschrijven tijdens hun werktijd is niet 80's verantwoord.

Je zou kunnen overwegen om hem naar de hel te laten lopen, afhankelijk van de ernst van de situatie.