Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik rijd sinds kort met een bus van de werkgever, (niet prive), maar ontvang nog steeds reiskosten vergoeding. Kan ik daar kwaad mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
675

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat kan eigenlijk niet of je maakt ook nog gebruik van je eigen auto...
Het kan zijn dat als de werkgever dit niet goed regelt het wordt gezien als loon, maar ook dat is een probleem van de werkgever en niet van de werknemer...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik rij ook met de bus van mijn werkgever en krijg ook reiskostenvergoeding. Het ligt er natuurlijk aan wat voor werk je doet en heb je daar dus echt die bus bij nodig? Als je bv koerier bent of bezorger dan heb je die bus nodig tijdens je werktijden en om naar je werk toe te gaan krijg je dan nog gewoon rijskostenvergoeding. Tenzij je met die bus ook van je huis naar je werk rijd dan zou ik het voor de zekerheid even navragen bij je baas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De werkgever is in NL verantwoordelijk voor de juiste fiscale behandeling van datgene wat hij aan zijn werknemer betaalt.
Als hij jou periodiek een cadeautje wil geven dan is dat zijn zaak.
Aanvaard het met dankbaarheid, maar als hij er mee stopt, al dan niet met terugwerkende kracht, wat doe je dan?
Zou het even aanzien en hem er binnenkort toch eens op attenderen.
Het is goed als jij dat aankaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kans bestaat dat je het terug moet betalen als ze er achter komen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding