Hoe moet ik ontslag nemen bij McDonalds?

Ik wil graag een andere baan, maar ik weet niet hoe ik ontslag moet aanvragen.
Er staat nergens namelijk hoe dit moet.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
12.5K

Antwoorden (3)

Ontslag doe je door tegen je manager te zeggen dat je ontslag neemt en dit bevestig je door een ontslagbrief aan je manager te schrijven.
ronron1212
5 jaar geleden
Je kan opbellen en het telefonisch afhandelen, dan hoor je wat je verder moet doen. Of je leidinggevende op het werk melden dat je er mee ophoudt/ontslag neemt.
Ik ga er even vanuit dat het een bijbaantje is en in dat geval is een ontslagbrief een simpeler versie dan de algemene.
Een bijbaan is per definitie een deeltijdbaan, wat onder de flexwet valt, op basis van tijdelijke contracten.
Vaak is de toon minder formeel, omdat bijbanen vaak meestal ongeschoold werk betreft, dikwijls in, bijvoorbeeld, de detailhandel, horeca, bezorging, land- en tuinbouw.
Omdat het om tijdelijke contracten gaat is de ontslagprocedure sneller en minder gecompliceerd. Desondanks is een degelijke ontslagbrief hoe dan ook aan te raden, ongeacht de reden.

In de bron een voorbeeld voor een ontslagbrief bij een deeltijdbaan.
N.B. ken je het gezegde : dat je niet je oude schoenen moet weggooien voordat je nieuwe hebt? Dit geldt ook voor een baan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kunt hierbij het beste een aantal stappen doorlopen.
1. Ga in gesprek met je manager/leidinggevende. Hij/zij zal het als eerste moeten weten. Maar hij/zij kan je ook vertellen per wanneer je ontslag kunt nemen en wat je verdere rechten zijn (nog tegoed aan vakantieuren/-dagen bijvoorbeeld). Aangezien hij/zij deze informatie misschien eerst moet opvragen bij de afdeling HRM/Personeelszaken, is het verstandig om dit gesprek op tijd te hebben.
2. Schrijf een ontslagbrief, die je het beste kunt richten aan McDonalds ter attentie van je manager/leidinggevende.