ik werk 20 uur per week en ik ga 4 uur per week ouderschapsverlof opnemen. mag mijn baas mij dan nog meer dan 16 uur per week inplannen?

kom ik dan niet in de problemen bij de belastingdienst als ze dat zouden doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een contract hebt voor 20 uur en 4 weken per uur ouderschapsverlof opneemt, dan ben je volgens mij nog maar 16 uur per week aanwezig, dus hoe zou hij je dan meer zou kunnen inplannen?

Ik vermoed dat de onderliggende reden voor de vraag de zogeheten ouderschapsverlofkorting is. Daarvoor heb je een
ouderschapsverlofverklaring van je werkgever nodig (de belastingdienst kan erom vragen).

Die ouderschapsverlofkorting is het aantal uur ouderschapsverlof dat je opneemt in 2012 vermenigvuldigd met € 4,18. Het bedrag van de ouderschapsverlofkorting is maximaal het belastbaar loon in 2011 min je belastbaar loon in 2012.

Kortom, zolang jij niet minder ouderschapsverlof opneemt dan waarvoor de verklaring is afgegeven, lijkt me er geen vuiltje aan de lucht. Maar wel opnemen dus...
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duidelijk antwoord bedankt

Andere antwoorden (1)

Ja, dit mag. Hij mag je een weekje bijvoorbeeld 18 uur inplannen, en een andere week 14 uur, zodat je per maand toch op een gemiddelde van 16 uur per week uitkomt.