blijft mijn studenten ov geldig als ik geslaagd ben?

ik ga in februari afstuderen en ga verder in september 2019 dus blijft in die tussen tijd mn ov geldig om gratis te reizen?

TurfGraver
5 jaar geleden
Nee. Je kunt hem als je verder gaat studeren wel weer aanvragen voor de rest van de looptijd.
Bij niet op tijd stoppen loop je kans op een boete.
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
@TurfGraver
Je loopt kans op een boete? Je krijgt absoluut een boete punt. maar liefst 150 euro per halve maand vanaf 2019

Het beste antwoord

Studentenreisproduct hangt samen met studiefinanciering.
De algemene lijn is tweeledig en staat in de antwoorden op twee vragen.

Vraag: Kan ik mijn studiefinanciering tijdelijk stopzetten en de overige maanden waar ik recht op heb later opnemen?

Antwoord: Dat is mogelijk als u aan onderstaande voorwaarden voldoet:
- U bent nog geen dertig jaar als u uw studiefinanciering hervat
- U neemt uw studiefinanciering op binnen 10 jaar nadat u voor het eerst recht op studiefinanciering kreeg
- U zet alle onderdelen van uw studiefinanciering stop

Zo regelt u de tijdelijke stopzetting:
- Zet uw studiefinanciering stop via 'Mijn DUO'
- Zet uw studentenreisproduct stop bij de ophaalautomaat

U ontvangt dan geen maandelijkse betalingen meer en u kunt niet meer reizen met uw studentenreisproduct. Vraag uiterlijk één maand voor de maand waarin u dertig wordt weer studiefinanciering aan.

https://apps.duo.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?New,Kb=Kennisbank,Company={DBD42CAE-B941-4CF4-960D-5F5C917B6281},Case=obj(9143),Question4332=obj(4332):obj(4335),Question4342=obj(4342):obj(4351)

Vraag: Ik ga na mijn huidige opleiding doorstuderen. Houd ik recht op het studentenreisproduct?

Antwoord:

Als u zonder onderbreking recht houdt op studiefinanciering, blijft u recht houden op uw studentenreisproduct.

Zit u in het laatste jaar van een studie in het beroepsonderwijs en gaat u aansluitend een nieuwe studie in het beroepsonderwijs of hoger onderwijs volgen? En heeft u voor uw nieuwe studie ook recht op studiefinanciering? Dan kunt u in de maanden tussen uw oude en uwe nieuwe studie in aanmerking komen voor studiefinanciering. Dit wordt een overbrugging genoemd.

Heeft u geen recht op overbrugging, dan moet u het studentenreisproduct stopzetten bij een ophaalautomaat uiterlijk de vijfde werkdag van de eerste maand waarin u geen recht meer hebt op studiefinanciering. Wordt u bijvoorbeeld uitgeschreven per 15 juni en heeft u geen recht op overbrugging, dan moet u uw studentenreisproduct stopzetten uiterlijk de vijfde werkdag van de maand juli. Zet u het studentenreisproduct te laat stop, dan kost dat € 97,- per halve maand. Controleer na 5 werkdagen in Mijn DUO of het stopzetten is gelukt. [...]

https://apps.duo.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=16,E=0000079187352228616,K=4559,Sxi=6,Case=obj(32351),ts=OcwDuoNew

Het antwoord dat op uw situatie van toepassing is moet u echt zelf op de interactieve site van DUO opzoeken. Of daar navragen.