Is een studiecoach handig en waar kan hij je mee helpen? Welk resultaat verwacht je? Als je zakt was het een slechte coach?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Een studiecoach is handig voor mensen die zelf slecht kunnen plannen en overzicht kunnen krijgen in wat ze moeten doen om hun studie succesvol te kunnen afronden, maar wel de intelligentie heeft om de studie te kunnen volgen.

Ik zou van een studiecoach verwachten dat hij/zij mij zou stimuleren om een realistische planning te maken, zou controleren of ik me aan die planning zou houden, en zou stimuleren als ik het niet meer zag zitten.

Mijn zoon met asperger heeft een begeleider die 2 x per week een uurtje begeleidt met het inplannen van zijn huiswerk en het bijspijkeren van dingen die hij in de les niet heeft opgepikt.

Uiteindelijk moet iemand het toch zelf doen, dus het is niet per definitie een slechte coach als de gecoachte zakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed en ervarings-antwoord+1stippel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet een studiecoach een MBO of HBO opleiding hebben? of alleen een lifecoach diploma? En zijn kwaliteiten en vaardigheden getoetst hebben. Eventueel referenties kunnen overleggen? Algemene kennis hebben van het studiesysteem?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens. Uiteindelijk moet de persoon zelf de verantwoordelijkheid dragen. De studiecoach wijst hem alleen in de goede richting. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Een studiecoach kan je helpen bij het studeren, door je tips te geven, hoe het beste te studeren en door je te motiveren.

Het uiteindelijke studeren, toe werken naar je examen en slagen voor dit examen, moet je echter toch zelf doen. Als je uiteindelijk zakt voor het examen, kun je ook niet de studiecoach de schuld geven, maar moet je toch echt de fout zoeken bij jezelf.
AlphaLimaSierra