Kun je als stagiair ook eisen stellen aan wat je leert op een werkplek?

Ik kan al veel, maar kan het niet allemaal bewijzen op m zijn CV. Deel van potentiële stageactiviteiten is dus niet zo nuttig voor mij ...

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Wanneer je een werkstage wilt gaan doen, dan laat je op je stage zien dat je in staat bent om alle werkzaamheden te verrichten. Dus ook de werkzaamheden die je zegt al te kunnen.
--- Als je na je afstuderen geen baan kan vinden, kan je kiezen voor een werkstage. Een werkstage is een stage waarbij een net afgestudeerde maximaal een jaar stage kan lopen bij een bedrijf. Je ontvangt dan een bijstandsuitkering. Het is de bedoeling dat de afgestudeerde via deze stage doorstroomt naar een echte, betaalde baan.----

Antwoorden (1)

Wat je "moet" doen/leren, staat in het voorgeschreven stageprogramma van de school. Daar moet dus ook het bedrijf waar de beroepspraktijkvorming plaatsvindt rekening mee houden. Jijzelf en de stagebegeleider op de werkplek dus ook. Daarom wordt er ook een overeenkomst afgesloten tussen school, leerbedrijf en stagiair. En of je alle activiteiten nuttig vindt, is niet zo relevant. Ook in je latere leven zul je wel eens dingen moeten doen waarvan het nut voor jezelf niet heel duidelijk is maar waarvan "de baas" toch vindt dat ze moeten gebeuren.

Wil je naast het voorgeschreven programma dingen doen/leren dan leg je dat voor aan je leerbedrijf. Altijd goed, een stagiair met iniatief. Maar "eisen stellen": dat niet. Wensen voorleggen: dat wel.
Computoon
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Ik begrijp uit een vorige vraag dat deze stage los staat van school. Het betreft hier een werkstage die je kunt doen na je opleiding.
--- Wat zijn de voor en nadelen van stage lopen op volwassen leeftijd?
Ik heb mij pas omgeschoold maar kom niet aan de bak. Is stage lopen een manier om binnen te komen ook als je 30 plus bent?----
Computoon
5 jaar geleden
Ik heb geen andere vragen van vraagsteller betrokken in de beantwoording. Het woord 'stage' heb ik opgevat in de zin van 'beroepspraktijkvorming' (bpv) zoals die tijdens mbo-opleidingen plaatsvindt. Want deze bpv wordt door velen ook 'stage' genoemd. Bpv is een vorm van stage maar niet iedere stage is bpv.