kan je nog mavo doen als je van de mavo naar kader bent gezakt?

ik ben van de mavo gezakt naar kader omdat het me echt teveel werd en ik geen goede cijfers haalde, ik zou heel graag weer terug mavo willen doen kan dat nog? of heb ik het verpest?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
Erna55
5 jaar geleden
Hoe zijn je cijfers nu ?
jc54
5 jaar geleden
Zou moeten kunnen, maar dat kost je wel een jaar extra. Dus bijv. van 4 kader naar 4 MAVO.

Antwoorden (1)

Dat kan wel, maar je moet je afvragen waarom je dit zou doen. Je kan namelijk met een kader-diploma doorstromen naar de meeste opleidingen op niveau 4 van het mbo. Dat is ook het niveau waar je heen kan met een mavo-diploma.

Het is trouwens wel afhankelijk van je school hoe ze eventueel opstromen aanpakken. Je kan misschien van 4K naar 4M, maar het is waarschijnlijker dat je, in verband met het pta, 3M eerst ook nog over moet doen. Navragen op school dus.