Kan ik in het vierde leerjaar van MBO nog overstappen van BOL naar BBL?

Voordat ik met mbo dier begon heb ik mijn havo-diploma behaald. Omdat de havo nogal zwaar voor mij was, en gedeeltelijk ook omdat ik niks op hbo kon vinden, heb ik besloten mbo dier (bol) te gaan doen. Omdat ik wel mijn diploma heb behaald mocht ik instromen in het 3e jaar.
Het derde jaar beviel me prima. We kregen goed les en kregen ook vaak presentaties van mensen die werkzaam zijn in de richting dier.
Nu in het vierde jaar is het heel anders. We worden constant achter de computer gezet en ik heb dit jaar eigenlijk nog maar bar weinig geleerd. Ik loop stage in een dierentuin en wil deze stageplek natuurlijk niet opgeven, maar het constant naar school moeten waar niks wordt geleerd of gedaan sloopt me gewoon.
Nu is mijn vraag of ik in het vierde jaar nog over kan stappen naar bbl. Op mijn stage leer ik namelijk erg veel, en op school erg weinig. Ik wil veel leren over dierverzorging en diergedrag.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Een overstap van BOL naar BBL is soms mogelijk, maar het is niet op elk ROC (of AOC)hetzelfde en bovendien per opleiding verschillend. Je kunt het snelst antwoord krijgen op deze vraag door je coach/SLBer op je opleiding te vragen.
Aan de andere kant: je zit al in het laatste jaar en het is nu januari. Over een paar maanden heb je je diploma toch?