Als je werk via uitzendbureau maar geen vast woon /verblijfplaats heb en je wordt ziek heb je dan?

Recht op UWV

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Dan krijg je een Ziektewetuitkering via het UWV als je aan de eisen voldoet. Maar bij rechten horen ook plichten. Een daarvan is dat het UWV altijd tijdig op de hoogte brengt van je verblijfadres. Zo niet kan de uitkering worden gekort of beëindigd.

"
Wat gebeurt er als ik mijn verblijfadres niet doorgeef?

Wij controleren of u zich aan uw plichten houdt. Als u niet doorgeeft dat uw verblijfadres verandert, dan heeft dat gevolgen voor uw uitkering. U krijgt dan tijdelijk minder of geen uitkering en/of een boete. Als u te veel uitkering heeft ontvangen, dan moet u dat bedrag terugbetalen.

Houdt u bewust informatie achter? Dan kan UWV besluiten hiervan aangifte te doen bij het Openbaar Ministerie."
Met op tijd doorgeven bedoelt het UWV:
'binnen 48 uur nadat dit bij u bekend was of had kunnen zijn.'
Toegevoegd op 15 oktober 2018 16:47: bron
Computoon
5 jaar geleden
anneliez
5 jaar geleden
Als je aan je plichten voldoet. Ik dacht altijd dat bij plichten hoort: vast woonadres. heb je dat niet, dan ook geen uitkering
Computoon
5 jaar geleden
Kennelijk toch niet, wel wil het UWV van een zieke voortdurend weten waar deze zich bevindt. Dat heeft ongetwijfeld te maken met controledoeleinden. "Heeft u zich ziek gemeld? Dan moet u thuisblijven voor controle. Met thuisblijven bedoelt UWV u blijft op het adres waar u opgeeft als ‘verblijfadres’. Dat kan uw eigen woonadres zijn, maar ook uw vakantieadres, een ziekenhuis of verpleeginrichting. Belangrijkste is dat UWV in alle gevallen moet weten waar u te bereiken bent. Geef daarom altijd uw adres aan UWV door als u naar een ander adres vertrekt."