Heeft iemand ervaring met de opleiding Grafisch Vormgever?

ik heb ict netwerkbeheerder opleiding afgerond en wil iets anders gaan doen nu. Ik wil wel een BBL opleiding omdat ik mijn studiefinanciering jaren al voor meer dan de helft heb verbruikt. Ik zit te denken aan de opleiding: Mediavormgever A grafische vormgeving. Heeft iemand deze opleiding gevolgt?

Het gaat om Flyers, Posters etc maken. Moet ik dan enige ervaring in Photoshop etc hebben of hoe moet ik dat zien?

http://www.tkmst.nl/opleidingen/opleiding/22723/mediavormgever-a-grafische-vormgeving-4.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Mijn zoon heeft een MBO opleiding voor Multimedia Vormgeving gedaan in Rotterdam.
Daar krijg je alles van a tot z op gebied van animaties websites bouwen ontwerpen etc. Met allerlei verschillende applicaties zoals bv Flash. Quark express etc... (reclame of ontwerpbureaus werken meestal niet met fotoshop).
Voor de BOL opleiding is geen speciale grafische vooropleiding voor nodig, en ik denk dat de eisen voor de BBL hetzelfde zijn dus MAVO (is meestal zo).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriend heeft deze opleiding gedaan als omscholing. Je hoeft niet echt kennis te hebben van photoshop omdat ze daar niet mee werken. Het schijnt vreselijk simpel en stompzinnig te zijn als ik hem mag geloven, maar dat is gelukkig voor iedereen verschillend.
Realiseer je wel dat je werk vooral uit kopieëren, knippen en plakken zal bestaan, maar als je dat leuk vind moet je natuurlijk gewoon deze opleiding gaan doen!