Wat te doen als ik op stage alleen maar de taak krijg om telefoontjes aan te nemen?

Ik loop momenteel 2 weken stage als ICT netwerkbeheer en het enigste wat ik doe is telefoontjes aannemen, ik heb zelf de initiatief gevraagd om wat meer werk maar de stagebegeleider heeft het zelf te druk met urenbriefjes te maken, nu moet ik zelf de taak van de secretaresse overnemen, zelf neemt ze de telefoon niet meer aan en geeft soms kritiek wat als ik verkeerd te woord staat aan de telefoon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het te woord staan van je klanten is ook erg belangrijk en neem van mij aan dat je er ook veel van leert. Op die manier leren de mensen jou ook kennen waardoor ze je gaandeweg ook sneller persoonlijk vragen zullen stellen.

Wie weet willen ze je op je stage eerst goed in werken alvoor je echt iets mag gaan doen.

Daarnaast: als het een meeloopstage is, met gedefineerde opdracht zou je je zelf al bezig kunnen houden met het schrijven van documentatie. Zonder gedefineerde opdracht? Dan is het een prima manier van het stage bedrijf om jou je weg in het bedrijf te laten zoeken.

Is het een afstudeerstage? Onmiddelijk school bellen en aan de bel trekken! Dit is een heel ander verhaal!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Overleg dit met je opleiding, misschien dat een gesprek met iemand van jouw opleiding erbij duidelijkheid kan geven over jouw taken en wat de opleiding van een stage plek verwacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt op school een stagebegeleider of mentor. Neem daar contact mee op.

Overigens: als je de telefoontjes van de helpdesk aanneemt (en vragen beantwoordt) kan dat wel degelijk als ict stage gezien worden.

Als je ontevreden blijft meldt het dan in elk geval duidelijk op school. Ondanks dat goede stageadressen zeldzaam zijn zit niemand te wachten op zinloze stages.