Leer je net zo effectief bij niet hardop leren?

Ik ben altijd al gewend om luid op ge leren, maar ik stoor me medemens ermee door gefluister. Nu vraag ik me af of het ook zonder effectief is, maar het voelt in iedere geval niet zo aan. Misschien is het effe wennen...

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

@Barten, dat ligt er aan hoe je het wilt uitvoeren. Er zijn meerdere mogelijkheden.
Het zal wel wennen zijn. Bij de een werkt hardop beter dan bij de ander die in stilte kan leren.

Leer Tips
hardop leren , opschrijven , overhoren , herhalen , nog eens lezen , wanneer overhoren en afwisselen. http://www.zootrack.nl/studietips%20van%20buiten%20leren.htm

Belangrijk is ook Herhalen, wanneer je 's middags geleerd hebt, volgende dag nog eens. Iets uitschrijven , tekst die je moet leren , is ook een prima manier. Je bent er anders mee bezig dan gewoon lezen.
Voor jezelf eens kijken of je nu je minder geluid moet maken dit op die manier kunt veranderen dat het dus ook effectief is. Probeer het maar.

Dus bovendien tekst opschrijven en je kan het nog combineren.
Vergeet niet : de kracht van Herhalen Herhalen en Herhalen! Succes hoor..
---
Antwoord : De een werkt/leert beter in stilte, dus JA het kan even effectief zijn.
Toegevoegd op 09 augustus 2018 00:52: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
leesvoer:
https://www.spectrumbrabant.nl/PDFdownloads/Uit%20je%20hoofd%20leren.pdf