Kun je met een Vmbo-T diploma naar Havo 5?

Ik zit in een vervelende situatie waardoor ik nog als enige keuze heb om vmbo-t 4 te gaan doen. Ik kom van het vwo af dus dit is nogal onder mijn niveau. Nu wil ik dit jaar heel erg mijn best gaan doen en zo hoog mogelijke cijfers halen zodat ik misschien volgend jaar kan doorstromen naar havo 5 zonder havo 4 te doen. Ik weet dat ik de hoge cijfers makkelijk kan behalen alleen weet ik niet of het mogelijk is om daarmee meteen naar havo 5 te gaan. Weet iemand of dit soort uitzonderingen wel eens worden gemaakt en of het haalbaar is?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Nee, in principe mag je niet instromen in een examenjaar. Na VMBO-T zou je dus naar havo 4 gaan.

Of er een uitzondering gemaakt kan worden zou je met je coördinator moeten bespreken.