Heb ik recht op een hoger salaris als interim teamleider?

Mijn teamleider gaat voor langere tijd met verlof (6 mnd) en ik ga zijn functie in die periode overnemen. Mijn huidige salarisschaal is 7 en die van mijn teamleider is 10. Heb ik in deze periode recht op een salarisverhoging schaal 10, ondanks dat het tijdelijk is? Zo ja, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Netjes zou het zijn om je dan iets van een bonus of extra beloning te geven.
Maar dat is maar wat er afgesproken is of hoe het bedrijf daar mee omgaat.
Hiervoor zijn vaak geen afspraken gemaakt in een cao en dus ook geen "recht" op te halen.
Zie het als een kans om je te bewijzen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja begrijp ik - maar ik vind dat wat makkelijk gedacht. Ik draag in die periode dezelfde verantwoordelijkheden als een teamleider en vind dat ik daarnaar beloont dien te worden.
jc54
5 jaar geleden
Als jij dat vindt, dan moet jij bij je leidinggevende zijn, of de afdeling p&o. Maar wij kunnen jou daarin niets bieden.

Antwoorden (1)

Dat hangt ervanaf. Je hebt er recht op als hiervoor een regeling is getroffen in de CAO of het personeelshandboek. Je hebt dan recht op de tijdelijke verhoging die volgt uit hetgeen daarin beschreven staat.

Is zoiets er niet, dan kun je nergens recht aan ontlenen. Uiteraard kun je wel tot een afspraak hierover proberen te komen met de manager die hierover gaat. En dan kun je daar je recht aan ontlenen. Lukt dat niet, dan heb je pech.
Computoon