Wat is handiger om te kiezen; aardrijkskunde of economie?

Helaas moet ik voor de 4e klas een keuze maken tussen deze twee vakken. Ik heb (nog) totaal geen idee wat ik wil gaan studeren en daarom zou ik graag willen weten wat handiger is voor mij om te kiezen; aardrijkskunde of economie? Ik heb overigens al 3 jaar aardrijkskunde en nog nooit economie gehad.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een (basis) kennis van economie is nooit weg en bij veel vervolgopleidingen komt Economie meer van pas dan aardrijkskunde

Ik had dit jaar precies dezelfde twijfels dus ik heb ze voor de zekerheid beide genomen voor als ik in eentje echt niet goed ben dat ik die kan laten vallen

Het maakt niet uit. Ik ken geen enkele studie die het volgen van een van deze vakken vereist voor toelating. Kies dus gewoon wat je het leukst vindt. Wellicht is aardrijkskunde een goed idee, omdat je daar al ervaring mee hebt.

Geen van beide vakken zijn verplicht voor een vervolgopleiding. Zelf vind ik wel dat ik veel aan economie heb gehad: m'n belastingsformulieren zijn gemakkelijker in te vullen en ik begrijp kwesties op het nieuws beter. Succes met je keuze!

Ik weet niet wat voor profiel en welke vakken je al hebt gekozen (lijkt me wel handig om zoiets te zeggen) maar zo zonder die informatie zou ik zeggen: economie (en waarschijnlijk heb je cultuur en maatschappij?). Aardrijkskunde heb je al drie jaar gehad en er is geen vervolgstudie waar je Aardrijkskunde voor nodig hebt, ook niet in de reissector ofzo. Er zijn wel vervolgstudies waar je het profiel economie en maatschappij voor nodig hebt, is het mogelijk om dit profiel te combineren met het door jou gekozen profiel zodat je in ieder geval 2 profielen hebt? In dat geval zou ik dat doen en zeker voor economie gaan.

Als ik jou was zou ik economie doen. Dat komt sneller van pas dan aardrijkskunde.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100