Kan je in België na het secundair onderwijs direct naar de universiteit ongeacht het niveau?

Dat lijkt deze wiki te beweren:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Technisch_secundair_onderwijs
In tegenstelling tot in Nederland, geeft elk diploma van het secundair onderwijs toegang tot de universiteit.

In Nederland kan iemand niet met elk diploma van het voorgezet onderwijs naar de uni, en het lijkt me sterk dat iemand in België met een secundaire onderwijsopleiding gelijkwaardig aan het VMBO gelijk naar de uni kan.

Waar zit mijn denk of leesfout, of zegt de wiki het wat onhandig?!
---
Secundair onderwijs is toch een andere naam voor voortgezet/middelbaar onderwijs in NL?

5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

In België kan na het middelbaar inderdaad rechtstreeks naar de universiteit,wat in je Wikipedia staat klopt inderdaad:
In tegenstelling tot in Nederland, geeft elk diploma van het secundair onderwijs toegang tot de universiteit. Het diploma is vergelijkbaar met een Nederlands VWO-diploma.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Herhaal je nu gewoon wat er op wiki staat?