Tellen de weken die je op vakantie bent als weken die je nog moet werken tot je ontslag?

Stel ik neem op 1 juni ontslag (bijbaan), en moet dan nog 4 weken doorwerken. Ik ga bijv. op 14 juni 2 weken op vakantie. Ik heb dan 2 weken gewerkt en 2 weken ben ik op vakantie geweest. Tellen de weken waarin ik op vakantie geweest ben of moet ik hierna nog twee weken doorwerken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Verlofdagen mag je in die periode gewoon opnemen. Ze tellen daarbij als gewone 'werkdag'.

Je bedoelt de vraag waarschijnlijk anders dan je 'm genoteerd hebt. Als je op 1 juni ontslag neemt, is alles wat je daarna doet niet meer relevant want dan ben je al weg. Ik vermoed dat je bedoelt dat je op 1 juni opzegt om op 1 juli ontslag te nemen. Dan gaat op 1 juni de opzegtermijn lopen. Als de werkgever de vakantie heeft goedgekeurd, tellen die opgenomen vakantiedagen als gewone werkdagen. En blijven er nog 2 echte werkweken over in de opzegtermijn. Die goedkeuring van vakantie is wel wezenlijk. Er zijn werknemers die redeneren: ik heb nog X dagen staan en die kan ik DUS allemaal opnemen als vakantiedagen in de opzegtermijn. Maar zo werkt het niet. Zou je alsnog vakantiedagen overhebben aan het eind van de opzegtermijn, dan worden ze uitbetaald.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100