Is eten en drinken bij examens toegestaan?

Vandaag beginnen mijn examens voor VMBO-T, maar ik weet niet zeker of eten en drinken zijn toegestaan.
Voor zover mijn research gaat, is drinken wel toegestaan, en eten ook zolang het niet teveel geluid maakt.
Hopelijk kan een van jullie mij hiermee helpen, dit staat namelijk ook niet op het blad wat we mee hebben gekregen (wat je wel en niet mee mag nemen naar examens)

Dankuwel!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Elke school kan daar eigen regels over stellen. Ga dus bij je eigen school na wat die regels zijn, dat kunnen wij je niet vertellen.
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
Vroeger bij mij op school mocht je helemaal niks qua eten en drinken tijdens het examen omdat sommige mensen zelfs al slikgeluiden van een drinkend iemand al als overlast ervoer. Ook onbewuste eet geluiden zoals hard ademen of smakken kunnen best irritant zijn tijdens examen. Bovendien drinken of een ander zien drinken kan er ook voor zorgen dat je heel nodig moet plassen, dat zou ik echt achterwege laten. Maar zoals gezegd iedere school bepaald haar eigen regels.
Erna55
5 jaar geleden
Min.
Omdat je niet snapt dat scholen regels hebben over eten bij het centraal eindexamen.
azizaaxxx
5 jaar geleden
Lijkt me een toegevoegde waarde voor concentratie en voedingstoffen die nodig zijn voor optimaal denkvermogen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zolang je geen pizza bestelt is het vast wel goed

Antwoorden (1)

Dat hangt van de school af, die kan namelijk zelf aanvullende regels stellen over wat wel en niet mag.
Wil je weten hoe dat op jouw school gaat, dan moet je dat even navragen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Plus, goed antwoord.