Wie weet de titel van de Franse film over een man die een bepaald aantal uur uit de handen van zijn achtervolgers moet blijven?

Deze film heb ik ooit (in 1995) eens gezien tijdens de franse les op de Middelbare school. Zó spannend, maar de les was afgelopen, en ik weet tot op heden niet hoe het afloopt.. Wie kan mij vertellen wat de titel van deze film is? De man deed mee aan een televisieshow en kon een geldbedrag verdienen door uit de handen van zijn achtervolgers te blijven...

Toegevoegd na 53 minuten:
De acteur die ik me kan herinneren had donker haar en was lang. De film was ook echt in het frans (daarom keken we hem ook bij franse les). Hij kon toen een bedrag van (naar ik meen) een miljoen franse francs verdienen. Toen vond ik dat heel veel geld. De film was vooral erg donker, er speelde veel 's nachts.

Toegevoegd na 58 minuten:
http://www.dailymotion.com/video/x2vp5u_le-prix-du-danger_shortfilms

Het was inderdaad Le prix du danger! Ik zie het aan het gezicht van de man in het filmpje. Super bedankt! Nu nog kijken waar ik hem kan bestellen... ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Weet je misschien ook acteurs, actrices, hoe ze eruit zagen, oude auto's of nieuwe, dan kun je een beetje bepalen uit welk jaar de film is. Waar speelde de film zich af? e.d.
Het verhaal komt mij ook bekend voor, maar ik kan het nog niet plaatsen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Kan het Le prix du danger zijn. dat is de Franse versie van runningman. deze film is uit 1982 van Yves Boisset
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, daar was ik al een hele tijd naar op zoek, bedankt!

Andere antwoorden (1)

Frans?
Het verhaal lijkt op The Running Man naar een boek van Stephen King, maar die is niet Frans....