Verplicht kinderen vervoeren met eigen vervoer voor werk, mag dit?

Ik moet elke dag verplicht kinderen ophalen voor werk en vervoeren naar locaties en weer naar huis met mijn eigen auto, Ik krijg alleen maar 0.19 cent per km terwijl de daadwerkelijke afschrijving natuurlijk hoger is. Ik ben benieuwd of dit überhaupt mag en wat ik hier tegen kan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat mogen ze niet van jou eisen. Alleen als je een auto van de zaak rijdt, en dan nog met aangepaste zitplaatsen voor betreffende kinderen. Denk hierbij aan stoelverhogers en/of kinderzitjes. Ook dient er dan een inzittenden verzekering bij de auto te zijn.......

Het betreft dus kinderen die niet naar school kunnen. Als ik het verder goed lees, begeleid je de kinderen ook op locatie. Nou verwachten ze ook nog dat je chauffeur bent, voor een minimale vergoeding. Als dit klopt, kan ik kort zijn. Lichtere zorg krijgen ouders vergoed via de gemeente vanuit de Jeugdwet. Zwaardere zorg, bijvoorbeeld vanwege een ernstige verstandelijke handicap, krijgen ouders vergoed vanuit de Wet langdurige zorg. Beide vormen vergoeden ook het vervoer. Je weet zelf het beste waaronder jouw doelgroep valt. De reden waarom de werkgever jou ook kinderen laat ophalen en naar huis brengen, begrijp ik niet. Dit is niet de normale gang van zaken. Kortom, bespreek dit met de werkgever. Geef duidelijk aan dat dit niet hoort bij de werkzaamheden. (Of het moet opgenomen zijn in het contract en door jou ondertekent). Dat je dit niet meer wilt doen en dat de situatie anders moet worden opgelost. Dan hoeft er ook niet meer gesproken te worden over de minimale vergoeding. Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100