Salarisschalen zijn landelijk vastgesteld in de CAO Nederlandse Universiteiten.
De universiteiten kennen een salarisschaal hoogleraren 1 en 2. Een hoogleraar 1 heeft meer ervaring en verantwoordelijkheden.

Een rector magnificus verdient tussen de € 7000,- en € 9400,- per maand.
Hoogleraren 1 verdienen tussen de € 5900,- en € 9400,- per maand.
Hoogleraren 2 verdienen tussen de € 5300,- en € 7800,- per maand.
SimonV
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
+ SimonV goed antwoord

Andere antwoorden (1)

De Rector Magnificus zit - net als de andere leden van het College van Bestuur - in schaal 18 en heeft een bruto maandsalaris van €8172. Daarnaast ontvangen zij bestuurstoelagen en een onkostenvergoeding. De Rector Magnificus mag rekenen op een extra toelage van 40%.
Voor hoogleraren zie in link daar het kan verschillen van welk vak ze doceren:kan schommelen doorgaans tussen 2500€ tot 4500€(kan ook meer zijn):
https://loonwijzer.nl/home/carriere/functie-en-salaris/professoren-en-docenten-hoger-onderwijs
Toegevoegd op 08 april 2018 07:46: tekst
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Ook hoogleraren afhankelijk van hun positie binnen de faculteit kunnen tot wel 8000 bruto per maand verdienen.
SimonV
6 jaar geleden
Bron rector magnificus is meer dan tien jaar oud:
"Inclusief toelages kan het jaarloon van de Rector Magnificus oplopen tot tussen de 130.000 (EUR 2005) en 311.00 (UU 2006)."