hoelang moet je leren voor verpleegkundige?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.7K
Antoni
6 jaar geleden
Kijk daarvoor op https://www.youchooz.nl/.

Antwoorden (2)

Je kunt de opleiding verpleegkundige op mbo- of hbo-niveau doen. De mbo-opleiding duurt 4 jaar in de BOL-variant en 3-4 jaar in de BBL-variant. De hbo-opleiding duurt 4 jaar. Na het volgen van de hbo-variant mag je complexere taken uitvoeren dan na het volgen van de mbo-variant. Je kunt ook na het afronden van de mbo-opleiding versneld de hbo-opleiding doen, maar dan ben je totaal zo'n 6-7 jaar bezig.
Welke optie het beste bij je past, hangt in eerste instantie af van je vooropleiding. Heb je vmbo, dan kun je alleen doorstromen naar mbo. Heb je havo of vwo, dan kun je naar hbo.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben zelf verpleegkundige niveau 4.
Omdat ik al verzorgende was kon ik de opleiding in 2 jaar doen. Maar stel je wilt niveau 5 hbo doen zonder vooropleiding dan duurt dat 5 jaar.