Is de rel rond de '1040-norm' in het middelbaar onderwijs overgewaaid of opgelost?

Je hoort/leest er namelijk niks meer over, maar komt dat nou omdat de norm verlaagd is, of omdat iedereen van de schrik bekomen is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De norm is versoepeld.

"Protesten tegen de 1040-urennorm in het voortgezet onderwijs hebben effect gehad. Scholen krijgen de mogelijkheid maximaal veertig uur naar keuze in te vullen. Deze uren zijn toegankelijk voor alle leerlingen maar niet verplicht, zo is afgesproken tussen staatssecretaris van Onderwijs Marja van Bijsterveldt (CDA) en de VO-raad"

Zie bron voor het volledige artikel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Men heeft het hele idee van de norm losgelaten,nadat zowel scholieren als scholen er heftig tegen geprotesteerd hebben.