Welke voorwaarden zijn er bij huis huren of kopen met eenmanszaak?

Hallo

Welke voorwaarden zijn er als ik een huis wil huren en ik heb een eenmanszaak als inkomstenbron. En hoe zit dat met kopen? Dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bij het kopen van een huis moet je, om een hypotheek te krijgen, je omzet kunnen aantonen over meerdere voorgaande jaren. Wanneer je je bedrijf dus kortgeleden begonnen bent, is er geen schijn van kans dat je geld van de bank loskrijgt.

Bij huur zal het gemakkelijker zijn, omdat er altijd woningen beschikbaar zijn in de sociale sector, al is daar dan weer mogelijk een lange wachttijd voor.
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Ik dacht drie (bij mijn zoon vroegen ze dat), maar misschien is dat per bank verschillend, dat weet ik niet helemaal zeker. Neem een hypotheek adviseur in de arm, die kan een onafhankelijk advies geven.