Ik zit met een Burn Out in de ziektewet, mijn werkgever heeft dit in een nieuwsbrief op de internet site bekend gemaakt, mag dit zomaar??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Collega's moeten toch weten waarom je een tijdje afwezig bent? Ik zie de moeilijkheid niet zo, ik begrijp dat jij je schaamt, maar hoe anders moet iedereen op de hoogte worden gehouden van jouw afwezigheid?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
gaat ook naar de ouders van de kinderen uit mijn groep en er staat in dat dit komt uit de opvoeding uit mijn omgeving terwijl het zeker met de werkdruk te maken heeft
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedoel je niet de intranetsite (interne internetpagina's)? Daar kan ik me wat bij voorstellen (zie argumenten van Buurmannetje), op de internetsite zou ik inderdaad zeer vreemd vinden en dat mag ook niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus je probleem is niet zozeer dat het via een webpagina wereldkundig is gemaakt, maar de oorzaak van jouw burnout verkeerd is verwoord op de website?
Thecis
6 jaar geleden
@buurmannetje
Het lijkt me te gaan dat het gepublieerd is zonder toestemming en dan ook nog de reden verkeerd geven.
Maar het opgeven van de reden naar mensen die met de reden eigenlijk niets te maken hebben, is nogal vreemd. Niemand zou het leuk vinden als er onderdelen van het persoonlijk (en dan ook nog eens persoonlijk medisch) dossier openbaar gemaakt wordt zonder dat je dit weet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
is dit aan te vechten? ik ben er helemaal klaar mee en vind het niet goed voor mijn familie.
Het slaat gewoon nergens op.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Wat heeft jouw familie er mee te maken? Die weten toch zeker zelf wel waarom jij thuis zit?

Antwoorden (1)

Dit mag alleen met jouw toestemming openbaar gemeld worden.

De werkgever mag wél vermelden dat jij je ziek gemeld hebt (al vind ik daar persoonlijk een nieuwsbrief niet het meest geschikte medium voor, maar dat terzijde), maar mag zonder jouw toestemming niets over de aard van je ziekte vermelden, laat staan over de oorzaken !
Thecis
6 jaar geleden
Ik kan maar 1 + geven
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
is dit aan te vechten? ik ben er helemaal klaar mee en vind het niet goed voor mijn familie.
Het slaat gewoon nergens op.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Ja, je kán hier zeker werk van maken. Maar het hangt van de omstandigheden af hoe zinvol dat is. Laat je hierover informeren, b.v. bij het (gratis) juridisch loket: https://www.juridischloket.nl/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ De vermelding dat de opvoeding de oorzaak is van uw burn-out is helemaal de limit.
Van zo'n ongehoorde publicatie zou een kerngezond persoon nog een burn-out krijgen.
Dus, actie, minstens via juridisch om mee te beginnen.