Welke boeken staan er tegenwoordig op de Nederlandse literatuurlijst voor het vak Nederlands op de middelbare school?

Ik moest vroeger voor Nederlands Nederlandse literatuur lezen en daar een boekverslag van maken. Ik vroeg me af of dat tegenwoordig nog moest en wat er dan tegenwoordig op die lijst staat.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ligt een beetje aan je school ; tot mijn grote verbazing zag ik op de lijst van de dochter van een vriendin die indertijd VMBO deed kínderboeken en flutromannetjes staan.....ik neem aan dat dat op havo + wel iets beter voor elkaar is. Toegevoegd na 49 seconden: In de link een heel groot overzicht van Nederlandse boeken en voor welk type onderwijs je ze mag / moet lezen.

Bronnen:
http://www.scholieren.com/boeken/literatuurlijst

Dat hangt inderdaad af van je school, niveau en leraar/lerares. Bij ons op school staan heel veel boeken in de mediatheek die we mogen lezen, maar sommige boeken daarvan worden nog steeds afgekeurd door mijn Nederlands docent. Als je zelf met een boek komt, kan dat wel goedgekeurd worden terwijl het niet op een lijst staat. Het is wel zo dat op vmbo meer boeken goed worden gekeurd dan op vwo. Toegevoegd na 6 minuten: Zelf zit ik op vwo en heb ik op mijn ieeslijst staan: 1. Bernlef, J. (1984) Hersenschimmen. Amsterdam, Querido 2. Bernlef, J. (2007) Op slot. Amsterdam, Querido 3. -, W. (14e eeuw) Over de vos Reynaerde. Gent, 4. Vondel, van den, J. (1637) Gijsbrecht van Aemstel. Groningen, Djakarta 5 Langendijk, P. (1714) Het wederzijds huwelijksbedrog. Leeuwarden, Taal en Teken 6. Dorrestein, R. (1991) Het hemelse gerecht. Amsterdam, Atlas contact 7. Ending, E.J. (2004) Na Valentijn. Amsterdam, Nijgh en van Ditman 8. Hendix, H. (2012) De verjaardagen. Breda, De Geus 9. Loo, de, T. (2000) Een bed in de hemel. Amsterdam, De arbeiderspers 10. Meer, van de, V. (1989) De reis naar het kind. Amsterdam, De bezige Bij 11 Mortier, E. (2011) Gestameld Liedboek: Moedergetijden. Amsterdam, De bezige bij 12 Noordervliet, N. (1997) Uit het paradijs. Amsterdam, Meulenhoff 13. Tepper, N. (1995) Eeuwige jachtvelden. Amsterdam, Atlas contact 14 Verhulst, D (2013) De laatkomer. Amsterdam, Atlas contact 15. Vestdijk, S (1933) Terug tot Ina Damman. Den Haag, Martinus Nijhoff

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100