Wat is het uur loon wat je hoort te krijgen bij de AH op een leeftijd van 16 jaar?

Ik werk bij een AH (Albert Heijn) en ben 16 jaar. Wat hoort mijn uur loon te zijn, want ik heb het gevoel dat het niet klopt!? Ik heb het al een lange tijd geleden laten controleren maar ze hebben toen gezegd dat het klopt....

Op mijn contract staat 6 uur per week voor € 3,54 per uur.
Wanneer ik betaald krijg na een maand en vervolgens het totale bedrag deel door het aantal uren dat ik gewerkt heb kom ik op een uur loon van ongeveer € 3,96 .

Klopt dit alles??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
respect voor je eerlijkheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, crea!

Het beste antwoord

Bij een contract tot en met 12 uur per week, zitten ADV, vakantiegeld, vakantiedagen én winstuitkering bij je salaris. Als 16-jarige, verdien je dan bruto € 4,71. Het kan best kloppen dat dat netto €3,96 is.

Toegevoegd na 22 minuten:
Dat bedrag wat op je contract staat (€3,54) is dus zonder vakantiegeld en winstuitkering. ADV is geloof ik niet van toepassing bij jou, aangezien je een 6-urencontract hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad het geval hier. Je krijgt dan gewoon alles in 1 keer, het enige jammere van de AH is dat je je nettosalaris krijgt, een paar andere supermarkten betalen je brutosalaris uit (onder andere door loonheffingskorting).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas heb ik dat niet :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rayboy, heb je geen formulier ingevuld waar je loonheffingskorting aanvraagd? Als je geen ander baantje naast het baantje bij de AH hebt, heb je gewoon recht om loonheffingskorting. Vraag het na bij je teamleider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet dat ik weet? Ik heb wel z'n belasting formulier ingevuld bij het sollicitatiegesprek. Bedoel je dat? Nee, ik heb geen ander baantje. Hoe moet ik zoiets vragen dan? want als ik een vraag stel zoals: "Krijg ik ook loonheffingskorting? want ik heb geen ander bijbaantje". ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je inderdaad vragen, maar aangezien je een belastingformulier bij je sollicitatiegesprek heb ingevuld, denk ik dat dat al is gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar bedoel je dan dat het al allemaal bij me loon is ingerekend? of dat ik het moet terug vragen bij de belasting?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het allemaal geregeld is, hoef je het dus niet meer terug te vragen. Dan zit het gewoon bij je loon. Als dit nog niet gedaan is, kun je het alsnog aanvragen, of ervoor kiezen om het achteraf terug te vragen. Vraag een keer aan een andere collega van jouw leeftijd hoeveel hij/zij verdient per uur, of vraag je teamleider hoe het zit met loonheffingskorting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt voor je reacties! ;)

Andere antwoorden (1)

Leeftijd Werkweek

36 uur
Werkweek

38 uur
Werkweek

40 uur

23 jaar en ouder € 9,27 € 8,79 € 8,35
22 jaar € 7,88 € 7,47 € 7,09
21 jaar € 6,72 € 6,37 € 6,05
20 jaar € 5,70 € 5,40 € 5,13
19 jaar € 4,87 € 4,61 € 4,38
18 jaar € 4,22 € 4,00
€ 3,80
17 jaar € 3,66 € 3,47 € 3,30
16 jaar € 3,20 € 3,03 € 2,88
15 jaar € 2,78 € 2,64 € 2,50

Dit zijn de bedragen welke vermeld zijn bij de rijksoverheid. Zo te zien heb je niets te klagen

Toegevoegd na 52 seconden:
Daar zal Appie zich ook niet snel schuldig aan maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zit ik dus goed! Oke top bedank ;)