Kan je na de kerst nog van profiel wisselen zonder te blijven zitten? (H4)

Ik had al in het begin het gevoel dat ik de verkeerde keuze had gemaakt met profiel kiezen, maar ik had heel veel uitval en tot aan de herfst had ik nog maar 2 cijfers voor toetsen, dus ik kon niet echt proeven hoe de profiel nou was.

Nu is het net na de kerstvakantie en weet ik 100% dat ik wil wisselen. Ik wil namelijk van N&G naar E&M gaan. Ik had alleen N&G gekozen voor een bepaalde studie, maar nu blijkt dat je profielkeuze bijna niks uitmaakt.

De vraag is dus, ben ik te laat? Verschilt het per school of is er een algemene regel wat betreft profiel wisseling? Ik ben al in klas 2 onnodig blijven zitten dmv slordigheid van mijzelf en de school, dus ik weet hoe vervelend het is om te blijven zitten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Daarvoor zul je te rade moeten gaan bij je school, zij bepalen tot wanneer je nog kunt switchen. Aangezien je naar een compleet ander profiel gaat, verwacht ik dat dat lastig zal worden, je hebt immers al een half jaar gemist. Van NG naar NT zou misschien nog wel te doen zijn geweest, maar naar EM is echt compleet anders.