Hoe krijg ik motivatie om te leren, voor mijn examens?

Ik moet nu eigenlijk leren voor mijn examen economie dat ik dalijk heb, maar ik ben die examens helemaal zat en bezit geen enkele motivatie meer om te leren. Maar ik wil dat examen natuurlijk wel goed maken.

Hoe krijg ik toch nog motivatie om te gaan leren.

Alvast bedankt.

Ps: aub geen antwoorden met zet je laptop/pc uit.

Toegevoegd na 4 uur:
Dank voor de goede antwoorden, ik heb naar mijn gevoel het examen redelijk goed gemaakt. Ik denk sowieso en 5.5 (zonder verder te leren).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer, want dat is de enige manier. Zo moet ik ook de motivatie om mijn tuin aan te pakken uit mijn schoenzolen trekken, maar wat moet dat moet nu eenmaal. Welkom in de wereld die volwassen worden heet.
(Oh, ik heb nu trouwens even koffiepauze ; dat mag na anderhalf uur onkruid borstelen ;-) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
go youris, go! je ziet er goed uit, je bent al heel ver gekomen, kop um in! NU! en daarna heeeeeeeeel veeeeeeel genieten van je welverdiende vakantie. Maar voor nu: pak je boeken, en sla het hoofdstuk open dat je het moeilijks vindt. GO.

Antwoorden (8)

Motivatie Nr. 1: Leren want anders slaag je niet... Volgende jaar opnieuw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt inderdaad je laptop aanhouden en niets doen, maar dan moet je straks nog een jaar. (EEN HEEL JAAR!!)
Hou nog even vol, het is toch nog maar een paar dagen, toch?
Het zou zonde zijn als je het nu verknald.
Ga even een frisse neus halen, haal wat lekkers bij Ah en ga weer aan de gang.
Denk maar steeds als je het straks geleerd hebt en je examen gehaald, ben je er vanaf.
Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog 2 dagen (incl, vandaag)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok nog even doorbijten dan! En straks heerlijk vakantie.
Ik was verliefd op de buurjongen toen ik m'n examen economie moest leren. Ik hing meer over het balkon dan dat ik aan het leren was. En nu, 19 jaar later, heb ik nog steeds spijt van dat ene lage cijfer op m'n hele cijferlijst.....juist ja, voor economie, terwijl ik er heel goed voorstond. En die buurjongen is écht m'n echtgenoot niet geworden hoor. Zo zinloos....
De consequenties van nu stoppen met leren zijn zo groot, de inspanning nu zo relatief klein. Alles waar je zo vroeg mogelijk een diploma voor hebt, hoef je later niet meer in te halen. Ik zie ze vaak: de spijtoptanten die na hun werk toch nog die ene studie volgen. Op zich al zwaar, maar helemaal als ze ook nog een gezin hebben.....

Doe het NU!! Straks heb je heel lang rust in die extra lange vakantie na de examens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mag voor economie sowieso een 5 halen, en als dat lukt ben ik al tevreden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's mooi, maar wel superbalen als je een 4 haalt.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat mag ook hoordde ik. of 2 vijfen of een 4
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En aansluitende op een eerdere vraag van je en dan verder met "Ik schrijf omdat ik mijn gevoelens wil uiten op papier en omdat dat een leuke hobby is. Waar kan je papier anders voor gebruiken? Het is er toch niet voor niets? Maar wat heeft het nog voor zin? Ze ziet nu misschien wel dat ik een looser begin te wezen want ik zit wel over onze toekomst te fantaseren maar ben niet eens sterk genoeg om een paar daagjes mezelf op te sluiten om dat examen te halen en dat beeld wil ik toch zeker voorkomen dus geen getreuzel en gemaar meer, ik ga aan de slag ermee en wel zo ekonomisch mogelijk dat wil zeggen om de fantasie en oververhitting binnen de perken te houden verhoog ik de waarde van mijn muntjes en maak er een zeven van. See you at the roses''.
jou motivatie!!
denken aan je toekomst!
en het voordeel ervan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga niet uren achter elkaar leren. Daar word je helemaal gek van.Studeer even een uurtje doe dan even een half uurtje wat anders en ga dan weer leren.Maar misschien is deze tip wel te laat omdat ze je examens straks hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je nu geen zin.
Moet je opletten hoeveel zin je hebt als je het jaar moet overdoen. Alles hetzelf qua lesstof (hoe saai is dat). Nieuwe klasgenoten, begin je weer helemaal opnieuw. De stempel hebben van een zittenblijver.

Genoeg motivatie nu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Dan doe je er toch gewoon niks aan? Als je geen zin hebt om te leren, dan doe je het natuurlijk niet. School is hobby en het moet natuurlijk wel leuk blijven. Ga lekker leuke dingen doen tijdens je examens en verpruts ze allemaal. Geen probleem toch.. volgend jaar beter.

NIET DUS! Je zit midden in je examens. NU moet het gebeuren en DIT is je kans om je diploma te behalen! Dit gaat helaas niet geheel vanzelf en van boeken onder je hoofdkussen leggen tijdens het slapen krijg je alleen maar een zere nek, moet je ook niet hebben. Vandaar dat je er maar gewoon wat voor moet doen. Lees alles nog een keer door, doe nog een oefenexamen, schrijf de dingen op wat je lastig vind en zorg dat je met een gerust gevoel naar je examen kan gaan.
Echt, je zult er spijt van krijgen als je nu niet alles nog een keer doorneemt en straks bij je examen dingen niet meer weet. Dit is je laatste kans om nog stof in je op te nemen, grijp die! Denk eraan dat je je opleiding aan het AFRONDEN bent.. je bent er straks gewoon van af! Ik weet natuurlijk niet wat je hierna gaat doen, maar je zult sommige vakken niet meer tegenkomen, je zult het schoolgebouw niet meer inlopen en je zult niet meer tegen je docenten aan hoeven te kijken.. Hoe lekker is dat?

Tenzij je je examens nu gaat verprutsen.. dan moet je nog een jaartje..

Al een beetje motivatie?
Nou, nog even aan het werk dan! Het einde is in zicht joh!
Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn motivatie was altijd, dat ik de keuze had om nu te leren of om de rest van mijn leven een rotbaan te hebben.
Eeen baantje op kantoor zoals je dat misschie kent van Jiskevet is de ultime motivatie om als een gek te gaan studeren. Studeren alleen is niet voldoende, je moet zo goed mogelijk worden. Juffrouw Janneke!