Hoe werkt studiefinanciering ??

Dus momenteel loop ik een 3-jarige MBO niv 4 opleiding. Volgens mij heb je 4 jaar recht op studiefinanciering en is t op t MBO een gift - mits je binnen 10 jaar min. een niv. 3 diploma behaald.

Stel dat als ik mijn niv. 4 diploma behaal dus binnen die 3 jaar. Heb ik nog recht op een jaar studiefinanciering.

Nu mijn vraag:
Mag ik dan nog een MBO opleiding volgen en ontvang ik dan nog één jaar studiefinanciering als gift - zelf als ik dan mijn tweede opleiding niet afgrond - ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Artikel 4.10 lid 3 van de wet studiefinanciering: indien een deelnemer binnen de diplomatermijn beroepsonderwijs het afsluitend examen van een opleiding niveau 3 of 4 met goed gevolg heeft afgelegd, wordt de resterende periode van zijn prestatiebeurs beroepsonderwijs verstrekt in de vorm van een gift indien hij een andere opleiding niveau 3 of 4 aanvangt. Dus lijkt erop dat het inderdaad een gift is als je maar een diploma hebt behaald op niveau 3 of 4. Voor de zekerheid kun je het nog even navragen bij de studentenadministratie op je school, of duo even bellen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100