Volgens de site tandarts.nl:

"Wat verdient een tandarts?
Een tot twee jaar na afstuderen heeft een tandarts volgens het onderzoek een gemiddeld bruto jaarinkomen van € 61.200, blijkt uit het onderzoek. Na 10 jaar is dit gemiddeld € 132.100. Dit zijn cijfers van zowel tandartsen in loondienst als zelfstandigen. Het uurtarief voor een zzp tandarts is ongeveer € 150,00 (...)"
.
Terzijde: in mijn ogen is een salaris van meer dan 61.000, twee jaar na afstuderen, buitensporig hoog, ook voor iemand die universitair is opgeleid. Ter vergelijking: het Centraal Planbureau schat het modaal inkomen in 2021 op €36.500 bruto, exclusief vakantiegeld.
.
Op de site Youchooz.nl staat:

@Als je in dienstverband werkt, verdien je als beginnend tandarts ongeveer € 4.050,- tot € 6.580,- bruto per maand. Dit zijn salarisindicaties voor 2020.@
Op basis daarvan zou de slechtstverdienende tandarts per jaar nog altijd eur 48.600 per jaar verdienen, exclusief vakantiegeld. Nog steeds niet slecht.
.
Volgens de site Trading Coach verdient een ervaren tandarts in loondienst ongeveer € 4.500, – bruto per maand.

Uiteraard gelden voor tandartsen die ondernemer zijn (en dus niet in loondienst) andere bedragen. Uit hun omzet moeten alle kosten van de praktijk worden betaald.
Toegevoegd op 13 november 2021 09:59: tekst
Computoon
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
Loon staat los van omzet. Althans in de zin dat vanuit de omzet hun loon betaald moet worden, net zoals elke andere persoon die daar werkt. Als ondernemer kan je natuurlijk wel je eigen loon bepalen.
Computoon
2 jaar geleden
Ik heb het even fiscaal bekeken. Een ondernemer (voor de inkomstenbelasting) heeft geen loon. Na aftrek van de kosten van zijn personeel en andere bedrijfskosten van zijn praktijk blijft er hopelijk genoeg over om van te leven. Maar van tevoren zal die ondernemer ook bekeken hebben wat hij graag wil overhouden en daar zijn praktijkvoering op afstemmen. Bijzonderheid bij een tandarts-ondernemer is dat hij voor een behandeling feitelijk niet zomaar kan vragen wat hij wil omdat er op landelijk niveau een vrij gedetailleerde lijst met behandelingen en tarieven is. Een directeur-grootaandeelhouder van een BV (en die BV valt dan weer onder de vennootschapsbelasting) is niet alleen bestuurder maar ook werknemer in zijn eigen B.V. en moet (dus) ook een salaris aan zichzelf toekennen.