Hoe wordt er in het buitenland absentie opgenomen (onderwijs)?

In Nederland heb je magister, maar wat heb je in het buitenland. Of doen ze dat niet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Ook in Nederland maakt niet elke school gebruik van Magister.
En wil je nu van " het buitenland" , dus de hele wereld , weten welke systemen men gebruikt ?
Deze vraag is niet te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Magister bedient ongeveer 500 van de 635 scholen in het VO, en in andere onderwijstakken spelen ze nauwelijks een rol terwijl daar ook absentie wordt bijgehouden. Ongewtijfeld zal in het buitenland ook absentie worden bijgehouden, met soortgelijke programma's, maar bijv. in ontwikkelingslanden waarschijnlijk ook nog vaak handmatig.

Antwoorden (1)

In België gebeurt dit (Zo was het bij mij althans) via een computersysteem waar je eigenlijk niks vanaf wist. Je moet je afwezigheid via een doktersattest of een briefje van de school wettigen. Je krijgt er per jaar 4 en wanneer je er geen aflevert en ook geen geldig doktersattest hebt dan volgt er een sanctie. Dit was bijvoorbeeld nablijven of strafstudie op woensdag.