Wat is de beste universiteit als je psychologie wil studeren?

Hallo,
Ik zit in drie VWO en wil later psycholoog worden. Maar wat is de beste universiteit als je dit wil gaan studeren?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
35K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blijkbaar heb je je niet eens georiënteerd in de vele richtingen die er zijn in de psychologie en niet alle universiteiten hebben alle richtingen. Als je dat nu eens eerst doet krijg je een beter antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil later kinderpsychologie studeren als je dat bedoeld met richting

Het beste antwoord

Je kunt psychologie gaan studeren aan de volgende universiteiten: Leiden, Rotterdam, Enschede, Nijmegen, Maastricht, Tilburg, Amsterdam (UvA), Amsterdam (VU), Groningen en Utrecht.

De website Kiesjestudie.nl heeft van de bachelor psychologie een ranglijst gemaakt en daaraan kun je zien wat de 'beste' universiteit is om psychologie te gaan studeren. De ranglijst:
1. Score 7,18: Erasmus Universiteit Rotterdam
2. Score 6,95: Radboud Universiteit Nijmegen
3. Score 6,86: Maastricht University
4. Score 6,80: Tilburg University
5. Score 6,76: Rijksuniversiteit Groningen
6. Score 6,75: Vrije Universiteit Amsterdam
én Universiteit Utrecht
7. Score 6,74: Universiteit Leiden
8. Score 6,69: Universiteit van Amsterdam
9. Score 6,60: Universiteit Twente

Op basis van deze ranglijst blijkt dus dat de psychologie opleiding aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam de 'beste' is van Nederland, gevolgd door de Radboud Universiteit Nijmegen en Maastricht University.

Maar houd goed in de gaten dat dit slechts een peiling is. Het beste is om zelf een indruk te krijgen van de kwaliteit van de universiteit door naar open dagen en meeloopdagen te gaan! Vraag dan ook (oud-)studenten naar hun mening.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een universiteit met een academisch ziekenhuis in de achtertuin! Dus als voorbeel de VU in amsterdam maar ook Groningen erg goed!